Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

10-jarig jubileum van Truval Conference-peren in China gevierd

Op 22 januari 2011 hielden Belgische Fruitveiling (BFV) en Dole China een gezamenlijke officiële ceremonie in Shanghai ter ere van de allereerste container met Truval Conference-peren die indertijd in China werd ontvangen. Het was de allereerste westerse peer die officieel in China werd ingevoerd, na jaren van onderhandelingen tussen de twee landen. Om deze historische gebeurtenis te vieren zullen zowel Dole China als BFV 2021 als officieel jubileumjaar van dit historische partnerschap vieren alsook 50 jaar diplomatieke betrekkingen tussen België en China.

Tien jaar geleden is het BFV-Dole-partnerschap van kracht geworden en heeft de nummer één peer van Europa geleidelijk aan de harten van de Chinese consumenten in het hele land veroverd.

Dit partnerschap van Dole China, één van de belangrijkste fruitimporteurs en -distributeurs in China, met BFV, één van Europa's grootste telerscoöperaties en grootste leverancier van Conference peren ter wereld, heeft bewezen een hemelse match te zijn. De twee organisaties zijn in staat geweest om de Conference-peer geleidelijk aan te commercialiseren en te promoten in alle belangrijke markten en regio's van China. De strategische aanpak heeft zich bewezen in het bewust maken van de Chinese consument en professionals met de unieke zachte smaak van de Conference-peer en in het beheren van de exponentiële jaar-op-jaar verkooptoename het afgelopen decennium.

Terry Chan, general manager van Dole China: "Ik denk dat dit 10-jarige avontuur slechts een begin is voor ons beiden. Dankzij de gezamenlijke inspanningen en de samenwerking vertrouwen we op nog weer een succesvol decennium."

Marc Evrard, commercieel directeur bij BFV, kijkt zowel naar het verleden als naar de toekomst: "Deze prestatie is duidelijk een bewijs van het geloof, de volharding, het engagement en het teamwerk van alle betrokkenen bij het partnerschap van BFV & Dole China, zonder wie de introductie van een nieuw product op een nieuwe markt niet mogelijk zou zijn geweest. Tegelijkertijd kijken we ernaar uit om in de komende jaren en decennia nog veel meer van dergelijke mijlpalen samen te vieren."

Om de gedenkwaardige gelegenheid van zowel het 10-jarig bestaan als de 50 jaar diplomatieke betrekkingen tussen hun twee landen te vieren, zullen BFV en Dole een breed scala aan evenementen en marketinginitiatieven voor zowel de groothandel als de consument organiseren. Bovendien werd vorige maand een gloednieuwe Truval Conference-peer geschenkdoos gelanceerd voor de belangrijkste retailers, die de unieke culturele band van België en China met de sector in de kijker zet.

De nabije toekomst biedt ook andere boeiende perspectieven voor het BFV-Dole partnerschap, omdat ze niet alleen andere variëteiten, zoals Sweet Sensation, verder op de markt zullen brengen, maar ook wordt de introductie van de exclusieve rode Conference-peer in China, als een exclusieve primeur op de Aziatische markt voor Dole, voorbereid.

Voor meer informatie:
Betty Slingers 
BFV
Betty.Slingers@bfv.be

Publicatiedatum: