Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Ondanks winkelsluitingen behoudt Spaanse DIA omzet

Spar Spanje zette uitbreiding en modernisering voort in Q4
De steun aan de lokale gemeenschappen werd voortgezet met investeringen in nieuwe winkels en verbouwingen door de partners van Spar Spanje. Thuisbezorging wordt waar mogelijk aangeboden. Het productassortiment van Spar Own Brand is een aanvulling op het volledige assortiment dat in de winkels verkrijgbaar is. Een hoge mate van klantenservice is een aandachtspunt van de winkelteams die ook geïnformeerd zijn over lokale producten en specialiteiten. De integratie van milieuvriendelijke koeling, herbruikbare materialen en de toepassing van led-technologie verbetert de duurzaamheid in de winkels aanzienlijk.
Bron: spar-international.com 

VK: Ocado introduceert rebranding om digitale impact te maximaliseren
Ocado heeft een grote verandering van zijn logo, kleur en lettertype doorgevoerd om "de meest digitale, flexibele en toegankelijke versie" van zijn merk tot nu toe te creëren. Volgens de online-retailer waren er delen van het merk die "niet ontworpen waren voor gebruik in moderne digitale omgevingen", waardoor het bedrijf een grote revisie heeft gelanceerd. Bij deze revisie is de kleur van het merk Ocado veranderd van groen naar paars, dat naar verluidt "geïnspireerd is door verse groenten en vers fruit". 
Bron: chargedretail.co.uk 

Britse Midcounties Co-op: 7,7% groei in kerstperiode
Midcounties Co-op heeft een positieve prestatie gerapporteerd over de kerstperiode. In de drie weken tot 2 januari 2021 is de like-for-like omzet met 7,7% gestegen. De retailer meldt dat de omzetgroei werd gestimuleerd door het verbeterde seizoensgebonden aanbod, waaronder een recordaantal lokaal ingekochte producten.
Bron: retailanalysis.igd.com 

Italië: Multicedi breidt uit in 2021
De Italiaanse regionale foodretailer Multicedi is van plan om in 2021 nieuwe winkels te openen en uit te breiden naar nieuwe gebieden. Ondanks een uitdagend jaar als gevolg van de Covid-19-pandemie opende het in Pastorano gevestigde bedrijf in 2020 29 nieuwe winkels in vier verschillende Italiaanse regio's. De groeistrategie van Multicedi is gebaseerd op twee belangrijke pijlers: het verbeteren van het huidige verkoopnetwerk en het uitbreiden van zijn aanwezigheid door het veroveren van nieuwe geografische gebieden. Daarom zal het bedrijf zijn marktpositie in de regio's Campania en Lazio versterken en de eerste winkels in Puglia openen.
Bron: esmmagazine.com 

Spanje: DIA handhaaft omzet ondanks winkelsluitingen 
De DIA Group heeft het boekjaar 2020 afgesloten met een vergelijkbare netto-omzet als het voorgaande jaar, ondanks het feit dat de omvang van de winkelportefeuille is afgenomen. De netto-omzet van de groep bedroeg vorig jaar € 6,88 mld, een stijging van 0,2% ten opzichte van 2019, terwijl de like-for-like-omzet in dezelfde periode met 7,6% steeg. Dit weerspiegelt de aanhoudende verbetering van het commerciële aanbod en de operationele prestaties van de groep. De gemiddelde winkelwageninhoud is op alle markten met 23% gestegen.
Bron: esmmagazine.com 

Publicatiedatum: