Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Carrefour en Couche-Tard schrappen fusieplannen

Lidl GB verhoogt waarde Healthy Start Vouchers in samenwerking met Marcus Rashford MBE
Lidl GB heeft als eerste supermarkt het initiatief genomen om de waarde van de Healthy Start Vouchers voor ouders in Engeland en Wales te verhogen van € 3,48 naar € 4,78. De investering van Lidl wordt ondersteund door de Child Poverty Task Force, gevormd en geleid door Marcus Rashford MBE, waarvan Lidl lid is.
Bron: corporate.lidl.co.uk 

VK: onderzoek toont aan dat eten met het gezin afneemt en dat slechts 28% van de huishoudens samen eet
Ondanks dat mensen meer tijd thuis doorbrengen dan ooit tevoren, blijkt uit nieuw onderzoek van Sainsbury's dat slechts 28% van de Britse huishoudens 's avonds met elkaar eet, met een nog lagere 12% die samen ontbijt. Volgens een peiling onder 2.000 ondervraagden in het Verenigd Koninkrijk bleek dat een druk schema de meest voorkomende reden is waarom gezinnen niet samen dineren, waarbij 55% van de bevolking toegeeft dat ze moeite hebben om de tijd te vinden.
Bron: about.sainsburys.co.uk 

VK: Aldi verlaagt prijzen met 75% vlak voor sluitingstijd en op de houdbaarheidsdatum
Klanten die op zoek zijn naar de beste deals gaan naar Aldi om zo weinig mogelijk te betalen voor hun wekelijkse inkopen, maar de supermarkt maakt de boodschappen nu nog betaalbaarder. Alle 912 Aldi-winkels in het Verenigd Koninkrijk zullen binnenkort tegen sluitingstijd de niet lang houdbare producten zoals brood, vlees, groenten en fruit met 75% in prijs verlagen op de laatste dag van hun houdbaarheidsdatum.
Bron: aldipresscentre.co.uk 

IGD benoemt 5 wereldwijde retailtrends voor 2021 
Het stimuleren van online-winstgevendheid, het creëren van veilige winkelruimtes en het leveren van de out-of-home ervaring thuis behoren tot de belangrijkste trends die naar verwachting de wereldwijde retail in 2021 vorm zullen geven, volgens nieuwe voorspellingen van IGD. Na een ontwrichtend 2020 vallen vijf trends op als gebieden waar bedrijven zich dit jaar op moeten richten: 1. Systeemupgrade: digitaal verbeteren van de bedrijfsvoering; 2. Toename van e-commerce: online en winstgevendheid stimuleren; 3. Zeker zo belangrijk: het creëren van inspiratie en opwinding; 4. Holistische gezondheid: het ondersteunen van gezondheid en welzijn; 5. Herstellende retail: focus op duurzaamheid.
Bron: retailtimes.co.uk 

Carrefour en Couche-Tard schrappen fusieplannen
Carrefour en het Canadese Alimentation Couche-Tard zien af van verdere fusieplannen. Dit meldden de twee bedrijven zondag. Wel gaan Carrefour en Couche-Tard verder praten over operationele partnerships. Afgelopen week werd bekend dat Couche-Tard de Franse supermarktketen had benaderd voor een fusie en dat de gesprekken zich in een vroeg stadium bevonden. Couche-Tard zou 20 euro per aandeel hebben willen betalen voor Carrefour. Persbureau Reuters meldde zaterdag dat de Franse overheid dwars zou liggen en dat Couche-Tard daarom af zou zien van de plannen.

Portugal: Jeronimo Martins meldt solide FY2020 
Het in Portugal gevestigde retailconglomeraat Jeronimo Martins heeft voor de periode eindigend op 12 januari 2021 resultaten over het gehele jaar en het vierde kwartaal van 2020 gerapporteerd. De netto-omzet steeg met 3,5% tot € 19,3 mld, vergeleken met € 18,6 mld in 2019. De omzet van Biedronka in lokale valuta steeg met 10,4%. De like-for-like-omzet steeg met 7,1%. De omzet van Pingo Doce daalde met 1,9%. De like-for-like-omzet, exclusief de brandstofomzet, daalde met 2,2%. De omzet van Recheio daalde met 15,9% tot € 847 mln. De omzet van Hebe in lokale valuta daalde met 2,2% tot € 245 mln. De Ara-omzet in lokale valuta steeg met 24,4% tot € 854 mln. De like-for-like-omzet steeg met 10,2%.
Bron: kantarretailiq.com 

Ierland: Aldi neemt nog eens 1.050 werknemers aan dit jaar
De Duitse supermarktketen Aldi wil dit jaar 1.050 extra medewerkers in Ierland aanwerven. Er wordt gezegd dat 700 van de banen een vaste aanstelling zullen betreffen in nieuwe winkels die het bedrijf van plan is te openen. De rest zullen tijdelijke functies zijn om extra steun te bieden tijdens de Covid-19-pandemie. Deze laatste groep zal toegevoegd worden aan de 500 extra medewerkers die Aldi heeft aangeworven sinds het begin van de coronacrisis vorig jaar.
Bron: rte.ie 

Publicatiedatum: