Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Madlen Miserius over Fruit Logistica Special Edition 2021

"Dit nieuwe concept voor Fruit Logistica Special Edition is ons plan B"

Tholen - Normaal gesproken zou de hele AGF-sector in januari druk bezig zijn met de voorbereidingen voor Fruit Logistica in Berlijn. Dit jaar is alles anders en zal op 18, 19 en 20 mei de Fruit Logistica Special Edition plaatsvinden. We vroegen Madlen Miserius, senior produce manager voor Fruit Logistica, naar haar verwachtingen met betrekking tot deze speciale editie.

Hoe denk je deze vakbeurs te organiseren met het oog op de huidige lockdown? Iedereen begrijpt dat het onder de huidige omstandigheden niet mogelijk is om Fruit Logistica in februari als fysiek evenement als vanouds door te laten gaan. Wanneer de speciale editie van de vakbeurs in mei gehouden wordt, dan zal dit de eerste gelegenheid in 18 maanden voor de wereldwijde AGF-sector zijn om elkaar weer face-to-face te ontmoeten in een veilige, coronaproof omgeving. We hopen dat de situatie in mei het toe zal laten om elkaar binnen dit nieuwe concept weer in levenden lijve te ontmoeten in Berlijn. 

Heb je een plan B (digitaal) voor het geval dat de coronasituatie het niet toelaat om de vakbeurs in mei te organiseren? 
Dit nieuwe concept, Fruit Logistica Special Edition, ís ons plan B. In dit stadium plannen we geen puur digitaal evenement. We plannen een vakbeurs op locatie met digitale elementen. We weten allemaal dat het vertrouwen tussen koper en verkoper van cruciaal belang is in de AGF-sector. Bij het tot stand komen van dit vertrouwen spelen persoonlijke ontmoetingen een belangrijke rol. Vandaar dat we deze mogelijkheid willen creëren.

Hoeveel exposanten hebben zich tot dusver ingeschreven? Welke aantallen verwacht je? 
Momenteel hebben meer dan 500 bedrijven uit meer dan 50 landen zich aangemeld. Hoewel de ruimte tijdens de Fruit Logistica Special Edition 2021 beperkter is, biedt zij een maximum aantal bedrijven toch de kans om hun producten op locatie te presenteren.

Het moge duidelijk zijn dat het aantal deelnemers aan de Fruit Logistica Special Edition niet te vergelijken is met het aantal bezoekers dat aanwezig was tijdens Fruit Logistica in februari 2020. Onze focus ligt in 2021 echter niet op grote aantallen maar op de kwaliteit van de mensen en bedrijven die aanwezig zijn want dat is zoals altijd onze voornaamste prioriteit bij Fruit Logistica. 

Uit welke landen/continenten/sectoren zijn de meeste exposanten afkomstig? Merk je veranderingen of verschuivingen? 
Fruit Logistica Special Edition 2021 zal iedere schakel uit de AGF-waardeketen op een totaal andere manier bijeenbrengen. Ons meer compacte format deelt de sector in zeven segmenten of productgroepen in, te weten: verse AGF, verpakkingen, logistiek, zaden en meststoffen, machines en technologie, kastechnologie en teeltapparatuur. Bijna de helft van de deelnemende bedrijven is afkomstig uit de AGF-sector en meer dan 20% uit het segment machines en technologie. 

De landenpaviljoens worden op een andere manier ingedeeld. Wat waren de reacties hierop?
We hebben zeer positieve feedback gekregen van de organisatoren van de landenpaviljoens. Zij zijn zich ervan bewust dat deze nieuwe situatie aanpassingen noodzakelijk maakt. We onderhouden nauw contact met hen om oplossingen te vinden die hun de beste resultaten op zullen leveren tijdens Fruit Logistica Special Edition 2021. 

Wanneer alles weer normaal is, keer je dan terug naar de oude opzet?
Wat ik nu al met zekerheid kan zeggen is dat Fruit Logistica 2022 weer in februari zal worden gehouden. Bij het organiseren van een evenement streven we er altijd naar om de beste handelsomgeving te scheppen, de beste innovaties te tonen en de beste informatie te verstrekken. Dit is ook onze focus bij de voorbereidingen van Fruit Logistica 2022. 


Kun je onze lezers al iets vertellen over de digitale elementen die zijn toegevoegd
Fruit Logistica Special Edition zal worden ondersteund door een serie online tools binnen onze vernieuwde Virtual Market Place. Deze is ontwikkeld om deelnemers te helpen bij het plannen van hun bezoek, het in contact komen met belangrijke spelers binnen de sector en het versterken van hun zakelijke relaties. Onze exposanten kunnen profiteren van ons nieuwe digitale pakket, dat de mogelijkheid biedt om online zakelijke ontmoetingen in te plannen, online presentaties te verzorgen en over chatfuncties beschikt. Bovendien zal de toegang tot het volledige programma zowel live als 'on demand' beschikbaar zijn. De vernieuwde Virtual Market Place komt in de loop van februari online. 

Hoe worden innovaties dit jaar gepresenteerd?
Tijdens Fruit Logistica Special Edition 2021 zullen de nieuwste innovaties op één centrale plaats in de Messe in Berlijn worden gepresenteerd. Aan alle innovaties binnen allen segmenten zal extra aandacht worden besteed in een speciaal gedeelte met de naam 'The Innovation Club'. Dit nieuwe format bestaat uit twee gedeelten: The Innovation Zone en Innovation Insights & Awards. In The Innovation Zone zijn stands van innovatieve bedrijven te vinden die hun nieuwe producten en oplossingen live willen laten zien. Innovation Insights & Awards is gewijd aan de genomineerden voor de Fruit Logistica Innovation Award (FLIA) die wordt toegekend aan innovaties binnen de AGF-sector die in de 12 maanden voorafgaand aan de vakbeurs op de markt werden geïntroduceerd. 

Spotlight zet de nieuwste productlanceringen al voor de start van het evenement in de schijnwerpers en The Future Lab bestaat uit een serie lezingen die in het teken staan van de toekomst van de sector en gericht zijn op producten en oplossingen die voor 2025 op de markt zullen verschijnen.  

www.fruitlogistica.de

Publicatiedatum: