Marjan Skotnicki-Hoogland, CêlaVíta

"Consument heeft onterecht vooroordeel over geschilde aardappels"

Het toevoegen van gemak bij het aanbieden van groenten is een trend in de supermarkt. Er is een breed aanbod van gesneden en gewassen en groenten. Bij aardappelen zet die trend nog niet erg door Consumenten kopen vooral ongeschilde aardappelen. Volgens Marjan Skotnicki-Hoogland, managing director van CêlaVíta, bestaan er onterecht veel vooroordelen ten aanzien van de versheid van geschilde aardappels.

"De geschilde, gewassen en voorgekookte aardappelen die wij verkopen, zijn net zo vers als tafelaardappelen die je zelf schilt. We bieden alleen gemak. We wassen de aardappelen en schillen en snijden ze in blokjes of partjes. Verder gebeurt er niets mee. Het is een product zonder toevoegingen. Alleen zijn de aardappelen kort voorgekookt voor het gemak van de consument."

Emeritus hoogleraar voedseltechnologie Tiny van Boekel stelt dat er geen goede definitie bestaat er ook geen wettelijke regeling bestaat over wat onder vers voedsel mag worden bestaan. "Voor sommige mensen betekent 'vers' dat er weinig tijd is verstreken sinds de oogst of bereiding. Zij realiseren zich niet altijd dat aardappels, appels en peren vaak langere tijd in geconditioneerde bewaring hebben gelegen voordat deze producten naar de supermarkt gaan. Voor anderen betekent 'vers' vooral dat er niets aan is toegevoegd en dat het dus een puur product is."

Bron: Nederland Voedselland


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2021

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven