Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Innovative Fresh geïntegreerd in Normec Foodcare voor een totaalpakket aan kwaliteitsgerelateerde AGF-aspecten

"Als een keurmeester een container druiven keurt, heeft hij directe impact op 50.000 consumenten"

Tholen - In 2007 richtten Maud Jentjens en Jelger de Vriend Innovative Fresh op om de kwaliteit van AGF in het AGF-schap meetbaar te maken in de overtuiging dat de kwaliteit van AGF-producten beter zou moeten zijn. Vanaf dit jaar worden de activiteiten volledig geïntegreerd met Normec Foodcare en ontstaat er één dienstverlener waar alle kwaliteitsgerelateerde aspecten van AGF samen komen van keur en training tot kwaliteitsmonitoring en smaakonderzoek.


Jelger de Vriend en Maud Jentjens

Jelger, die jarenlange ervaring heeft in AGF bij onder meer Chiquita, Ahold en Total Produce, ziet veel voordelen in het samengaan. "Je merkt dat kwaliteitsvraagstukken steeds complexer en internationaler worden. We krijgen steeds meer vragen over productvergelijkingen, houdbaarheid, verpakkingen en smaakonderzoek. Maar ook vragen over ondersteuning op het gebied van keur, training en winkelinspecties. Dat totaalpakket kunnen we nu centraal aanbieden. Daarom bundelen wij onze activiteiten in Normec Foodcare."

"In de AGF-handel praten we graag in termen van beschikbaarheid, prijs en Brexit, maar als je de consument echt wilt raken, dan staat kwaliteit met stip op 1. Vraag een consument voor aankoop wat hij belangrijk vindt en hij noemt geen prijs, maar kwaliteit. Nu is er de afgelopen jaren veel gebeurd en is de kwaliteit van de AGF-producten in het schap echt beter geworden, maar tegelijkertijd zijn er nog veel uitdagingen waar de sector mee te maken heeft", vervolgt Jelger.

"Gemiddeld 10% van de blauwe bessen is volgens de consument te zacht. Een kwart van de eetrijpe avocado's in supermarkt is onrijp of overrijp. Dus als je twee eetrijpe avocado's koopt, is de kans 50% dat één van de twee niet goed is. Dat zijn toch schrikbarende cijfers. Als een keurmeester een container druiven keurt, heeft hij directe impact op 50.000 consumenten. Voor een container blauwe bessen gaat dat zelfs om 150.000 consumenten. Dat zijn evenveel mensen als er in een stad als Apeldoorn wonen. Ofwel de impact die we kunnen maken door bezig te zijn met de kwaliteit van groenten en fruit op de consument is enorm!"

"Als Normec Foodcare kunnen we een nog betere bijdrage leveren aan kwaliteit in de hele keten; van het veld tot het supermarktschap en zo maken we het verschil in het dagelijks leven van miljoenen consumenten. Over impact gesproken", vervolgt Jelger. "Daarbij heeft Normec Foodcare een internationale strategie en helpt de schaalgrootte ons en onze klanten. We hebben vestigingen in Nederland en België, een kantoor in Duitsland (Bonn) en een laboratorium in Zuid-Zweden voor de Scandinavische markt. Ook voor Nederlandse en Belgische exporteurs kunnen we helpen om met kwaliteit een onderscheid te maken in de Duitse en Scandinavische retail."

Voor meer informatie:
Jelger de Vriend
Normec Foodcare
Tel: +31-6-2479-5091
jelger.de.vriend@normecgroup.com
www.NormecFoodcare.com/agf