Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Aldi opent de eerste van 25 nieuwe winkels in Portugal

VK: Online-supermarktomzet verdubbelt in december, wat tot de beste decembermaand ooit leidt 
Het online-aandeel van de verkoop van kruidenierswaren in de Britse supermarkten verdubbelde tot 12,5% in de laatste 4 weken die op 26 december 2020 eindigden. Dit is een stijging ten opzichte van het online-aandeel van 6,7% van de omzet in dezelfde periode in 2019, die te boek staat als de beste decembermaand in het verleden, volgens nieuwe gegevens die door statistiekenbureau Nielsen zijn vrijgegeven.
Bron: retailtimes.co.uk 

Portugal: Aldi opent de eerste van 25 nieuwe winkels in 2021
Aldi Portugal heeft de eerste van 25 nieuwe winkels geopend die voor 2021 in de planning staan, met het doel om tegen het einde van het jaar meer dan 100 winkels in het land te hebben. De nieuwe opening in de kuststad Peniche, heeft een winkeloppervlakte van 1.200 m2 en brengt het aantal winkels van Aldi Portugal op 84. De directeur voor marketing en communicatie van Aldi Portugal Ricardo Santos vertelde Dinheiro Vivo dat een van de belangrijkste doelstellingen van het bedrijf is om het aantal winkels op de middellange termijn te verdrievoudigen, om zo gebieden van Portugal te bereiken waar het bedrijf nog niet aanwezig is, naast het versterken van de aanwezigheid in steden waar het bedrijf al winkels heeft.
Bron: esmmagazine.com 

VK: omzetgroei B&M Q3 stijgt, lagere marge jaarlijkse winstvooruitzichten
B&M rapporteerde een omzetgroei van 22,5% in Q3 en versmalde de marge voor zijn jaarlijkse winstvooruitzichten nadat de Britse discounter €88 mln aan onroerendgoedbelastingvrijstelling aan de Britse overheid terugbetaalde. De lage prijzen van het bedrijf en de winkels buiten de stad bleken tijdens de pandemie populair bij consumenten, waardoor de omzet steeg. B&M verwacht nu een jaarlijkse aangepaste winst van tussen € 599 mln en € 640 mln te kunnen melden.
Bron: reuters.com 

VK: consumentenvertrouwen blijft stabiel ondanks de toegenomen maatregelen
Het vertrouwen van het winkelend publiek bleef stabiel in december, ondanks de toegenomen Covid-19-maatregelen tijdens de kerstperiode en de onzekerheid rond het verlaten van de EU, volgens de meest recente IGD Shopper Confidence Index. Hoewel veel klanten niet de feestelijke periode beleefden die ze hadden gepland, bleef het vertrouwen bestaan door de kerstboodschappen en het injecteren van het eerste virusvaccin. Ondanks een relatief laag niveau van -6 bleef de decemberscore onveranderd ten opzichte van de voorgaande maand en is ze nog steeds op het hoogste niveau sinds februari 2020.
Bron: igd.com 

Too Good To Go haalt € 25 mln op in de strijd tegen voedingsverspilling
Too Good To Go, de startup die voeding verkoopt vlak voordat het bij het afval gaat, wil € 25 mln bij elkaar halen. Blisce is de grootste investeerder met € 12,5 mln. Bestaande investeerders en werknemers doen ook mee. Terwijl het bedrijf al een tijdje bestaat, is dit de eerste keer dat Too Good To Go geld ophaalt bij een VC-firma. Het bedrijf is al een paar jaar actief in verschillende Europese landen en runt een marktplaats die gericht is op voedingsverspilling. Aan de ene kant dragen restaurants, supermarkten, bakkerijen en andere levensmiddelenbedrijven hun overschot aan voeding bij. Aan de andere kant kan de consument voeding inslaan vlak voordat het onverkoopbaar wordt.
Bron: techcrunch.com 

Publicatiedatum: