Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Enorme winkel in Hamburg wordt showcaseproject

Rewe-winkel focust op gemak, regionaliteit en transparantie

Op 19 november vond de heropening van de Hamburgse Rewe-winkel plaats. De enorme winkel met een totale oppervlakte van ongeveer 5.000 m², kreeg een complete make-over. Samen met Jos De Vries, een internationaal erkende ontwikkelaar van innovatieve winkelconcepten, werden drie kernwaarden in de praktijk gebracht: In de gloednieuwe, ultramoderne belevingswinkel staan gemak, regionaliteit (van veld tot keuken) en naadloze transparantie voorop.

Sinds 30 jaar adviseert en ondersteunt het van oorsprong Nederlandse bedrijf Jos De Vries zowel kleine lokale leveranciers als grote, bekende foodretailketens bij de ontwikkeling van succesvolle winkelconcepten. "Bij Rewe ontwerpen we vooral de grotere winkels met een verkoopoppervlakte van 3.000 vierkante meter of meer," zegt Martin Gaber, accountmanager voor Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland.

Showcaseproject
De Hamburgse megastore was een bestaande winkel die binnen drie weken volledig werd verbouwd. "De winkel is bedoeld om te fungeren als een showcaseproject voor toekomstige Rewe-winkels," zegt Gaber. "We zien een plotselinge verschuiving in de voedselverkoop naar kant-en-klare gemaksproducten. Deze moeten echter bij voorkeur niet industrieel worden geproduceerd, maar ter plaatse worden klaargemaakt, waardoor zowel een echte winkelervaring als volledige transparantie ontstaat."

"Maar het implementeren van innovatieve foodserviceconcepten is slechts één focus van een driedelige winkelstrategie. Vooral voor groenten en fruit ligt er veel nadruk op regionaliteit en op biologische producten. De volledige waardeketen van het veld tot aan de keuken moet op het verkooppunt worden uitgelegd, zodat er volledige transparantie is. Daarom besteden we bijzondere aandacht aan storytelling in onze winkelconcepten, bijvoorbeeld door middel van informatieborden over de teler."

Uitstel van geplande projecten
"Met name Corona veranderde het hele winkelgedrag van de consument en verhoogde zo de druk op de winkeliers," aldus Gaber. "De foodretail profiteert ongetwijfeld van de crisis, want door de sluiting van de horeca koopt men gewoon meer in de winkels. Maar deze trend heeft ook een keerzijde," zegt hij. "Door de hoge frequentie in de supermarkten is er geen mogelijkheid om nieuwe projecten uit te voeren. De bereidheid om te investeren is er wel, maar veel wordt uitgesteld tot volgend jaar."

Voor meer informatie:
Martin Gaber
Jos De Vries BV
+43 660 396 84 84
www.josdevries.eu

Kantoor in Nederland:
Bisonspoor 3002-C807
Toren C, Verdieping 7/8
3605 LT Maarssen
+31 (0)346 56 3764
info@josdevries.eu

Publicatiedatum: