Vanaf maandag staat het magazine van de eerste editie van de Nationale Groente- en Fruitdag online. Hierin laat het Nationaal Actieplan Groenten en Fruit (NAGF) zien wat ze op 14 oktober 2020 samen met 75 partners hebben gedaan om groenten en fruit in het zonnetje te zetten. "Samen hebben ze die dag miljoenen Nederlanders geïnspireerd en laten zien hoe we met zijn allen nog veel meer groente en fruit kunnen eten.
In het magazine blikt NAGF terug op de acties en de acties van partners, inclusief een impressie van social media en fysieke acties (diverse 'groentefruitrijke' lunches in ziekenhuizen en op basisscholen, donatie van vers fruit aan de voedselbank en de uitreiking van de Fruit & Veg Award).
20 miljoen views
Ook worden de (online en offline) bereikcijfers van verschillende onderdelen van de dag weergegeven. In totaal had de dag een bereik van 20 miljoen views met #ngfdag de hele dag trending topic op Twitter. De Fruit & Veg Award had een bereik van ruim 2,3 miljoen. Deze award was op 14 oktober uitgereikt aan foodblogger Luukskitchen, die zijn volgers (volgens het publiek en de vakkundige jury) het meest heeft geïnspireerd met groente- en fruitrijke gerechten.
Nieuwe editie 2021
Het NAGF kijkt terug op een succesvolle dag vol kleurrijke acties. Op naar de volgende Nationale Groente- en Fruitdag op donderdag 14 oktober 2021! Wilt u partner worden van deze dag in 2021? Neem dan contact op met Robin van Schaik ([email protected]).
Bron: NAGF