Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Verbindingsplatform voor telers, handelaars, hulpindustrie en logistiek

Nieuw in Spanje: Fruitobox, een digitale marktplaats

Het dynamische karakter van de AGF-sector maakt een betrouwbaar platform dat het aanbod concentreert en snelle en effectieve oplossingen biedt tot een essentieel instrument voor de talrijke spelers binnen de keten. Met dit doel voor ogen werd Fruitobox gelanceerd, een nieuwe digitale marketplace die telers, handelaars, hulpindustrie en logistieke partners in een en dezelfde ruimte met elkaar verbindt, zo legt Sebastián Cuesta, CEO van het Spaanse project, uit.

“Het idee voor Fruitobox kwam ongeveer een jaar geleden bij ons op. In andere sectoren bestaan er enkele specifieke platforms, maar we hadden het gevoel dat de AGF-sector nog gespeend was van een digitale ruimte die niet louter fungeert als een contactforum”, zegt Sebastián. "We staken meteen de handen uit de mouwen en tien dagen geleden is het platform dan effectief van start gegaan."

Geïnteresseerden kunnen zich nu al registreren en direct genieten van de opties die het digitale platform te bieden heeft. "We hebben de verschillende partijen ingedeeld in 4 grote groepen", zegt de CEO. "Telers, handelaars, logistieke dienstverleners en hulpindustrie kunnen op zoek gaan naar producten of contacten in onze database, chatten, actuele marktprijzen bekijken en via meldingen meer te weten komen over nieuwe producten en diensten die continu worden toegevoegd", legt hij uit. "Naast de optie van het zoeken naar afzetmogelijkheden, biedt Fruitobox de gebruiker ook de gelegenheid om leveranciers te vinden. Dit alles werkt kostenverlagend en kan voordelig zijn voor winstmarges van een bedrijf. De digitale marketplace vergroot ook de concurrentie op de markt door te informeren over diensten en prijzen die verschillende bedrijven binnen eenzelfde activiteit aanbieden”.

De Fruitobox-gebruikers halen niet alleen profijt uit deze nieuw tool, ze spelen ook een actieve rol in het project. "Fruitobox is een levend product, dat voortdurend wijzigt en verbetert en zich blijft ontwikkelen op basis van de suggesties van de gebruikers", benadrukt Sebastián.

"Een complete service zonder commissielonen en tegen een scherpe prijs"
Het uitrollen van dit project en de lancering ervan op de markt vielen samen met het uitbreken van het coronavirus en de snelle ontwikkeling van andere virtuele ruimtes ter vervanging van face-to-face events zoals Fruit Attraction LIVEConnect, dat zijn dienstverlening als digitale marktplaats zelfs nog heeft uitgebreid. "We hadden ons de lancering inderdaad anders voorgesteld. Er zit niets anders op dan ons aan te passen", geeft Sebastián toe.

“Fruitobox onderscheidt zich echter door zijn gebruiksgemak, flexibiliteit en dynamisme, omdat het open staat voor feedback van de gebruikers zelf. Het biedt ook een zeer aantrekkelijke maandelijkse prijs tussen €69,90 en €99,90 plus btw, afhankelijk van het aantal gelijktijdige verbindingen op verschillende toestellen. Vanaf volgende maand zullen gebruikers ook allerhande nieuwtjes of de lancering van nieuwe producten aan kunnen kondigen via de blog die aan het platform is gelinkt en via onze social media”, vertelt Cuesta.

Momenteel stelt Fruitobox een introductieaanbod voor waarbij gebruikers die zich vóór 31 december inschrijven de eerste 60 dagen gratis van de diensten kunnen genieten. “Helemaal voor niets zonder verbintenis of annuleringskosten. Het platform is heel eenvoudig en gebruiksvriendelijk. Je hoeft je alleen maar te registreren en daarna de informatie over je bedrijf en de producten of diensten die je aanbiedt te uploaden. We hebben ook een dienst om gebruikers te begeleiden en te helpen”, legt hij uit. "We nodigen de gebruiker uit om een kijkje te nemen, te ontdekken wat de marketplace te bieden heeft en als hij of zij iets interessants heeft gezien, rechtstreeks contact op te nemen met het bedrijf in kwestie, zonder enige vorm van commissielonen te moeten betalen voor de handelingen die via het platform worden uitgevoerd", benadrukt Sebastián.

Fruitobox heeft als exposant deelgenomen aan Fruit Attraction Live Connect en zal in mei ook aanwezig zijn op Fruit Logistica in Berlijn.

 

Voor meer informatie:
Sebastián Cuesta
Fruitobox
Carrer Sant Pere, 107, Entlo.A
46701 - Gandía (Valencia) - Spanje
Tel.: +34 962025274
contact@fruitobox.es 
www.fruitobox.es

Publicatiedatum: