Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

SuezFruit start Egyptisch peulenseizoen

SuezFruit is begonnen met het Egyptische peulvruchtenseizoen. Vorige week zijn de eerste Egyptische peultjes in Europa aangekomen. "Door middel van partnerschappen en samenwerking kunnen wij een bevoorradingszekerheid garanderen. Het merk SuezFruit is bedoeld om de verkoop van Egyptische peulvruchten in Europa verder te promoten. De producten worden op de markt gebracht onder de slogan 'Sugarsnaps en peultjes uit het land van de Farao’s'," zegt Ahmed Adel, merkambassadeur van SuezFruit.

De eerste partijen van het seizoen kwamen op19 november op Schiphol aan.

Verse peulvruchten tot maart
Het Egyptische seizoen zal waarschijnlijk tot maart duren en sperziebonen kunnen nog langer worden aangeboden. De suikererwten groeien vooral in het noordoostelijke teeltgebied van Ismailia. Adel: "Direct na de oogst worden de peulvruchten verpakt in het nabijgelegen pakstation, waar 150 mensen werkzaam zijn, allemaal volgens de SMETA specificaties."

Sugarsnaps groeien voornamelijk ten westen van het Suezkanaal. "Ze worden meestal 28 dagen na de bloei geoogst, omdat de kwaliteit op dat moment het beste is. Dit betekent dat de producten in dit stadium vrijwel vezelvrij zijn, niet te droog zijn en dat de specificaties voldoen aan de verwachtingen van de Europese consument."

Egyptische peulvruchten in de lift
"Hoewel er in Egypte tal van groenten en fruit worden geteeld, waren peulvruchten tot voor kort een marginaal fenomeen. Er wordt nu echter enorm geïnvesteerd in deze teeltgebieden en ook de kwaliteit wordt elk jaar beter. We werken aan partnerschappen met onze klanten, waarbij we streven naar een uitstekende productkwaliteit", zegt Adel, die de huidige ontwikkelingen in het Noord-Afrikaanse land beschrijft. Volgens de statistieken van de Europese Commissie heeft Egypte vorig jaar bijna drie miljoen ton peulvruchten naar Europa geëxporteerd.

SuezFruit onderdeel van een sterk merkenaanbod
De positieve ontwikkeling maakt Egypte tot een interessante partner voor Europese importeurs. "We hebben het potentieel in Egypte herkend en we hebben dan ook een kantoor in Egypte geopend. Nu opereren we onder het merk SuezFruit aan het begin van dit nieuwe seizoen. Dit merk profiteert niet alleen van het bestaande distributienetwerk van het Hamburgse moederbedrijf, maar is ook de perfecte aanvulling voor het openstellen van Egypte naast zijn wereldwijd succesvolle zustermerken ElbeFruit, ZambeziFruit en NakuruFruit," besluit Adel.

Voor meer informatie:
Ahmed Adel
SuezFruit
Bani Suwiaf (ÄG)
+20 112 668 4494
marketing@suezfruit.com.eg
www.suezfruit.com.eg

Publicatiedatum: