"Door het iconische blauwe champignonbakje is ons bedrijf groot geworden"

Het iconische blauwe champignonbakje verdwijnt uit de schappen van Albert Heijn. Daarvoor komt een doorzichtige, volledig gerecyclede variant in de plaats.

Het blauwe bakje is ontstaan in de jaren zeventig. De champignonteelt was toen 'booming' in Limburg. Jan Verstappen komt daar vandaan en is een van de mensen die aan de ontwikkeling van het ontwerp heeft gewerkt. "Hij was in dienst bij een bedrijf dat oplossingen bedacht voor verpakkingen", vertelt zijn dochter Mieke, directeur van verpakkingsbedrijf Verstappen Advanced Packaging, aan EditieNL. 

Klik hier voor het hele artikel op RTL Nieuws

 

 


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2021

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven