Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Houdbaarheid van 30 dagen

Kokoswater uit Brazilië: puur en innovatief

Het Braziliaanse EdenCoco Comercial Importadora e Exportadora lanceert een nieuw concept om kokoswater op de markt te brengen. Het product heeft het uiterlijk van een kokosnoot van 400-500 gram, een gemiddelde omtrek van 38 centimeter en is lichtbruin van kleur. Dit alles is samengevoegd met een uiterst nauwkeurig, maar gemakkelijk te openen systeem dat het kokoswater vers en gesteriliseerd houdt zonder gebruik van conserveringsmiddelen.

“Het meeste kokoswater dat op dit moment op de markt is, bevat conserveringsmiddel. Ons product gaat als het ware rechtstreeks vanuit de kokosnoot naar de mond van de consument. Het is 100% natuurlijk kokoswater, zonder toevoeging van conserveermiddelen of additieven en de houdbaarheid is 30 dagen. Dit is één van de aspecten waarmee wij ons onderscheiden. Een ander kenmerk van ons kokoswater is dat het wordt geleverd in een verpakking met een elegant en modern ontwerp dat opent alsof het een aluminium blikje is”, zegt Andre Cardella, directeur van EdenCoco Comercial Importadora e Exportadora.

"Een steuntje zorgt ervoor dat de kokosnoot op het oppervlak kan worden gestabiliseerd.  Dankzij ons biologisch afbreekbare rietje is het drinken van ons kokoswater een fluitje van een cent. Het is gezond, praktisch en verfrissend”, zegt Cardella.

Naast dat het kokoswater kan worden gedronken, kan ook het vruchtvlees worden gegeten. “We verwijderen 70% van de bast van de kokosnoot en plaatsen een beugel door middel van een semi-perforatie, waardoor het vruchtvlees intact blijft. De voedingseigenschappen en geur blijven op deze manier behouden."

EdenCoco vertegenwoordigt een exclusief product in Europa, aangezien de aanvoer van kokoswater op het Europese continent uit Azië komt. “De Aziatische kokosnoot is niet te vergelijken met de Braziliaanse. Die laatste wordt veel gemakkelijker geaccepteerd op de Europese markt, omdat het kokoswater een andere smaak heeft en dichter vruchtvlees. De kokosnoten doorlopen een streng selectieproces en worden louter geteeld op de beste plantages in Brazilië. Er wordt toezicht gehouden door professionele landbouwkundigen die zich hebben bewezen op het gebied van kokosnoten.”

“Onze verpakkingen zijn modern en hebben een elegant en innovatief uiterlijk. Dit maakt het ideaal voor consumptie bij welke gelegenheid dan ook. Het kan worden gebruikt bij het maken van drankjes en cocktails en kan dienen als verfrissend drankje na het sporten. Het kan natuurlijk ook gedronken worden bij het ontbijt of de lunch of tijdens een pauze op het werk. EdenCoco is een zeer goede manier om voedingsstoffen en mineralen binnen te krijgen”, zegt Cardella.

De markt voor natuurlijk kokoswater heeft recentelijk een groei doorgemaakt, omdat het een gezond alternatief is. “Het verovert veeleisende markten zoals die van de Verenigde Staten, en als we bedenken dat 80% van het kokoswater op de Europese markt geïndustrialiseerd is, dan zien we in EdenCoco een unieke, veelbelovende en winstgevende mogelijkheid.”

EdenCoco is bereid om proefverpakkingen op te sturen naar haar Europese klanten zodat het product waardering en bekendheid kan genereren en er geconsolideerde relaties met klanten kunnen worden opgebouwd.

Voor meer informatie:
Andre Cardella
EdenCoco Comercial Importadora e Exportadora Ltda.
Rua Vereador Antonio de Castro, 517 - Jd. Nova Espírito
13273-201 Valinhos, São Paulo - Brazilië
+55 (19) 3272 3677
[email protected]
www.edencoco.com.br 

Publicatiedatum: