Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Seizoen Kissabel Rouge-appelen is begonnen

Op het noordelijk halfrond eindigde de pluk van dit roodvlezige appelras een paar dagen geleden. Ongeveer een maand na de oogst van de oranje en gele rassen is de Kissabel Rouge gereed om de Europese markt te veroveren met haar verleidelijke uiterlijk. Het ras Kissabel Rouge, dat voornamelijk in ItaliĆ« en Duitsland wordt geteeld, onderscheidt zich door het feit dat zowel haar schil als vruchtvlees rood van kleur zijn maar ook door haar intense bessenachtige smaak.  

"We zijn meer dan tevreden over de kwaliteit van het fruit dat we dit najaar hebben geoogst," zegt Fabio Zanesco, hoofd marketing van het Vi.P consortium. "De pigmentatie van de Kissabel Rouge-appelen is zeer goed en daarom zijn we positief gestemd over de reacties die we van consumenten zullen krijgen. We hebben proeverijen bij retailers gepland om voortdurend feedback te kunnen krijgen en de kenmerken van deze appel toe te lichten. We proberen in alle marktbehoeften te voorzien dankzij een zorgvuldige verkoopplanning en door middelgrote tot grote maten voor de Italiaanse markt en kleinere maten voor de Scandinavische te reserveren. We hebben er het volste vertrouwen in dat het Kissabel-project een enorm groeipotentieel heeft, zowel met het oog op biologische producten als nieuwe, spannende rassen."

Ook Andrea Fedrizzi, hoofd marketing en communicatie bij Melinda, staat positief tegenover het project: "De kwaliteit van de appelen die we geoogst hebben is uitmuntend, evenals de interne pigmentatie en de kleuring van de schil. We rekenen daarom op goede reacties van de markt, ondanks dat de aantallen wat kleiner zijn. We hebben promotieactiviteiten in winkels georganiseerd en het ras is gepresenteerd tijdens alle vakbeurzen waaraan we hebben deelgenomen. We werken nu aan het verbeteren van de verpakking. Het spreekt voor zich dat we ons hierbij  richten op het zo goed mogelijk uit laten komen van het unieke kenmerk van dit appelras, namelijk haar rode vruchtvlees. Kissabel Rouge blijft een nicheras maar is van grote waarde dankzij haar bijzondere eigenschappen."

Ook in Duitsland zit de oogst erop. De resultaten zijn zeer goed, met name wat betreft de pigmentatie. "De bijzondere interne kleuring van Kissabel Rouge verrast iedereen die er een hap uitneemt telkens weer," zegt Inga Mohr, hoofd marketing van Red Apple Germany. 

"Dit jaar hebben de appelen erg weinig last van ruwe plekken op de schil dankzij de late en overvloedige regenval. De oogst kwam overeen met onze ramingen. We hebben ook een nieuwe sticker ontworpen om zowel retailers als consumenten te attenderen op de unieke kenmerken van Kissabel, een product met een exotische charme maar dat in eigen land wordt geteeld." Vanwege het sterke vertrouwen in dit product en anticiperend op de groeiende vraag zijn er door het Duitse bedrijf nog meer nieuwe Kissabel-bomen aangeplant.  

Publicatiedatum: