Volgens WAO groeit avocadoconsumptie in Europa dit jaar met 15%

De avocado is goed op weg om een “pandemiebestendig superfood” te worden

Op woensdag 28 oktober vond het AVOForum plaats op Fruit Attraction LIVEConnect. waar de World Avocado Organization (WAO) beweerde dat de populaire avocado goed op weg is om een “pandemiebestendig superfood” te worden. Ondanks de coronacrisis verwacht men dat de avocadoconsumptie in Europa dit jaar met 15% zal toenemen tegenover 2019.

De manager van de WAO, Xavier Equihua, vertelde dat er dit jaar tot nu toe 700 miljoen kilo avocado’s zijn afgezet in Europa, 100 miljoen kilo meer dan vorig jaar.

"Tijdens de pandemie zijn vele mensen begonnen meer aandacht aan hun voedingspatroon te besteden. De vraag naar voedsel dat het immuunsysteem versterkt, is flink toegenomen. De avocado, gecombineerd met een uitgebalanceerd dieet en een actief leven, is de beste vriend van ons lichaam en sluit perfect aan bij de nieuwe gewoonten en behoeften van de consument in 2020", zei Equihua.

Volgens gegevens van de WAO schoot de zoektocht naar avocadorecepten op internet tijdens de lockdown omhoog, waarbij de week van 19 april de hoogste piek van het hele jaar liet zien. Castilië en Leon, Castilië-La Mancha, Asturië, Galicië en Madrid waren de Spaanse regio’s waar het meest werd gezocht naar avocadorecepten.

E-coupons
De organisatie heeft op Fruit Attraction voorstellen gedaan om de afzet van avocado's in 2021 nog verder te stimuleren, zoals e-coupons of elektronische codes op de verpakkingen. 

Deze codes zijn de digitale versie van de papieren kortingsbonnen die worden gebruikt om kortingen, geschenken of promoties aan te bieden aan de consument bij aankoop van een product. “E-coupons in de fruitafdeling kunnen een grote stap vooruit betekenen voor de sector. Deze codes zijn een geweldig instrument om aan klantenbinding te doen maar ook om nieuwe klanten aan te trekken. Het gebruik ervan is wijdverbreid in bijvoorbeeld de Verenigde Staten. Na de digitaliseringsslag naar aanleiding van de pandemie, is het nu het perfecte moment om de codes ook in de Europese fruitsector in te voeren”, legde Equihua uit.

Een ander voordeel van e-coupons is dat ze milieuvriendelijk zijn, aangezien er bij dit soort “bonnen” geen papier meer wordt verspild. Ze zijn bovendien intuïtief en gemakkelijk in het gebruik.

Bron: diariosur.es


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2020

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven