Whole Foods voorspelt trends voor 2021

Noorwegen: REMA gebruikt koelsystemen van Carrier
Carrier Commercial Refrigeration heeft een contract van twee jaar getekend met de Noorse discountketen REMA. Het contract is een uitbreiding op een eerder gesloten overeenkomst voor samenwerking, die een looptijd had van vier jaar. Carrier zal zodoende door blijven gaan met het leveren van bedrijfsklare systemen voor koelbewaring in supermarkten. De koelsystemen van Carrier zullen worden gebruikt bij 650 REMA-vestigingen, die over heel Noorwegen zijn verspreid. Ook worden de systemen ingezet bij REMA-locaties in Denemarken. Met eind oktober moeten de koelsystemen bij zo'n 1.000 vestigingen in Noorwegen en Denemarken in gebruik worden genomen.
Bron: coolingpost.com 

Hong Kong: 7-Eleven en M&S werken met Deliveroo
7-Eleven en Marks & Spencer gaan in Hong Kong samenwerken aan thuisbezorging met het platform Deliveroo. Consumenten in de miljoenenstad hebben binnenkort online toegang tot ongeveer 200 producten van 7-Eleven en 800 producten van M&S. Deliveroo heeft in Hong Kong meer dan 7.000 koeriers in dienst, die bestellingen binnen 30 minuten bij de klant af kunnen leveren. In eerste instantie zal de samenwerking tussen Deliveroo en 7-Eleven betrekking hebben op 40 vestigingen. Gezien het samenwerkingsverband de eerste fase van een langere zakelijke relatie betreft, zal het bereik van 7-Eleven via het online platform waarschijnlijk worden uitgebreid. De producten van M&S zijn online te bestellen bij 11 vestigingen.
Bron: retailanalysis.igd.com 

Australië: tech-startup krijgt AU$ 7,5 mln voor kassavrij systeem
De Australische tech-startup Tiliter heeft een kapitaalinjectie gekregen van AU$ 7,5 mln (€ 4,5 mln) gekregen. Tiliter heeft zich gespecialiseerd in kassavrije betaalsystemen voor retailers, waarbij gebruik wordt gemaakt van technologie op basis van kunstmatige intelligentie. De investering is afkomstig van Investec Emerging Companies (IEC), Eleanor Venture en de in New York gevestigde Cornell University.
Bron: prnewswire.com 

VK: Asda wil met 2040 CO2-neutraal zijn
Asda heeft 2040 voor zichzelf als deadline gesteld om volledig CO2-neutraal te worden. In het kader van deze doelstelling voor duurzaamheid heeft de keten in Middleton, Leeds in het noorden van Engeland een nieuwe experimentele winkel geopend. De winkel is ontworpen met het oog op duurzaamheid. Zo worden bezoekers van de winkel meer aangemoedigd om afval te beperken en meer te recyclen. Ongeveer 53 AGF-soorten worden los en zonder enige verpakking aangeboden. Dit betreft onder andere bloemkolen, appelen, champignons, kool en romatomaten.
Bron: reuters.com 

China: JD houdt persconferentie voor Singles Day
JD heeft op zijn hoofdkantoor in Beijing op 19 oktober een persconferentie gehouden voor zijn plannen voor het promotie-evenement Singles Day. Tijdens de persconferentie gaf onderdirecteur Simon Han toelichting over hoe consumenten zo veel mogelijk voordeel uit het evenement kunnen halen. Volgens Han werd 2020 gekenmerkt door veel uitdagingen voor zowel China als de internationale economie. Nu in China dankzij meer controle en preventie het leven weer normaliseert, is Single Day van groot belang om de economie weer nieuw leven in te blazen.
Bron: jdcorporateblog.com 

VS: Shipt en H Mart werken samen aan thuisbezorging
Het thuisbezorgplatform Shipt gaat samenwerken met de Koreaans-Amerikaanse supermarktketen H Mart. H Mart is actief met meer dan 90 winkels verspreid over 12 Amerikaanse staten. Door de samenwerking met Shipt krijgt de keten een online bereik tot meer dan 10 mln huishoudens.
Bron: progressivegrocer.com 

Amerikaanse retailsector overtreft verwachtingen van september
De Amerikaanse retailsector behaalde in september een resultaat dat hoger uitviel dan verwacht. Met de afgelopen maand werd een sterk kwartaal voor de retailsector afgerond. Het herstel van de door COVID-19 veroorzaakte recessie bevindt zich echter op een kantelpunt. Subsidies vanuit de overheid raken op en er vinden regelmatig ontslagrondes bij bedrijven plaats. “Hoewel de omzetgroei sterk is, zal deze tot in het volgende jaar weer afnemen", zegt econoom Gus Faucher van PNC Financial in Pittsburgh, Pennsylvania. “De tragere groei zal zelfs nog erger worden als het congres met nieuwe wetswijzigingen de economie niet stimuleert. Werkeloosheid blijft van grote invloed op de Amerikaanse economie”.
Bron: reuters.com 

VS: Whole Foods voorspelt trends voor 2021 
Whole Foods heeft zijn jaarlijkse prognose voor voedingstrends bekend gemaakt. Ieder jaar komt een team van 50 Whole Food-medewerkers bij elkaar om vervolgens een top tien van de belangrijkste trends samen te stellen. De trends voor 2021 komen onder andere neer op verbeterde ontbijtproducten en nieuwe producten zoals kombucha en meer vegetarische vleesvervangers. Volgens directielid Sonya Gafsi Oblisk zijn er significante verschuivingen in het consumentengedrag van 2020 te zien. "Consumenten hebben meer interesse in koken gekregen en kopen meer producten die verband houden met gezondheid en welzijn. In vergelijking met de periode voor COVID-19 wordt het ontbijt vaker thuis gegeten", aldus Gafsi Oblisk.
Bron: progressivegrocer.com 

VS: Albertsons test afhaalkluisjes
Albertsons gaat bij een aantal locaties van zijn keten Jewel-Osco in Chicago en bij Safeway-vestigingen in San Francisco een nieuwe afhaaldienst door middel van kluisjes testen. De kluisjes vormen mogelijk een nieuwe manier voor contactvrije transacties met klanten en zijn een aanvulling op de huidige modellen die Albertsons voor online retail gebruikt. Net als de rest van de markt heeft Albertsons sinds het begin van de pandemie online retail fors toe zien nemen. In het eerste kwartaal steeg de online omzet van de retailer met 276%.
Source: retailanalysis.igd.com 

VS: Thrive Market krijgt B-Corp-certificaat
Thrive Market heeft als eerste grote online supermarkt, nationale keten en biologische supermarkt van de VS een B-Corp-certificaat behaald. Het B-Corp-certificaat is een erkenning voor duurzaamheid bij een bedrijf. Thrive kwam voor het certificaat in aanmerking wegens inspanningen voor duurzaamheid bij distributiecentra, verbeterde verpakking en een focus op biologische en duurzame landbouw. Ook zijn de leveringsketens van Thrive gericht op het bestrijden van armoede, door middel van het bevorderen van goede werkomstandigheden, het  sluiten van eerlijke overeenkomsten en de ondersteuning van noodlijdende leveranciers.
Bron: progressivegrocer.com 

VS: Kroger werkt met receptenplatform Whisk
De Amerikaanse supermarktketen Kroger gaat samenwerken met het online receptenplatform Whisk. De samenwerking is specifiek toegespitst op de pandemie en de trends voor thuis eten die hierdoor sterker naar voren zijn gekomen. Consumenten kunnen online via Whisk bij Kroger-vestigingen in 35 Amerikaanse staten ingrediënten bestellen. De winkels die op het platform van Whisk zijn aangesloten vallen onder de Kroger-ketens Harris Teeter, Fred Meyer, Ralph's en King Sooper. Wegens het coronavirus is volgens statistieken 40% van alle Amerikaanse consumenten vaker gebruik gaan maken van zelf gekookte maaltijden.
Bron: progressivegrocer.com 

VS: Target geeft nieuwe bonussen voor werknemers
Werknemers bij Target krijgen opnieuw bonussen uitgekeerd. Het bedrijf heeft aangegeven dat meer dan 350.000 medewerkers bij winkels en distributiecentra een nieuwe bonus krijgen van US$ 200 (€ 171). De bonus geldt ook voor tijdelijke medewerkers en werknemers die functies voor klantenservice vervullen.
Bron: progressivegrocer.com 


Publicatiedatum:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2020

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven