De manier waarop groenten en fruit zijn geteeld is steeds belangrijker voor de dynamiek van de markt. Dat is nu meer dan ooit het geval, in een tijd waarin de pandemie het leven van de sector aanzienlijk bemoeilijkt. Ook is er in Italië sprake van een groeiende vraag naar gewassen die 100% Italiaans zijn. Het Italiaanse Med Hermes Vegetable Seeds speelt hierop in door deel te nemen aan een project om meer inzicht te geven in de toeleveringsketen van de cantaloupe meloenen van het merk ‘Best Melon’. De meloenen zijn 100% Italiaans, van zaad tot vrucht.
Het team van Med Hermes Vegatable Seeds heeft veel internationale ervaring en dit was de basis voor het ontstaan van Best Melon. Het merk maakt deel uit van een breder premium platform dat vijf jaar geleden is gestart met het merk en de blog www.tomatocult.com. Med Hermes neemt deel met twee rassen voor vroege verplantingen onder plastic. Het gaat om Dafne F1 met een groene schil en Finzia F1 met een gele schil.
“Beiden rassen hadden de afgelopen seizoen veel succes zowel qua teelt als afzet. De meloenen zijn erg gewild bij de detailhandel, mede omdat het suikergehalte hoger is dan 14°Brix”, zegt Andrea Restuccia van Med Hermes.
Andrea Restuccia, international productmanager bij Med Hermes
Er zijn uitstekende resultaten behaald en in een markt waarin 100% Italiaanse gewassen steeds meer gevraagd worden, blijkt dat het project volledig aansluit op de gemeenschappelijke behoeften.
“Best Melon staat garant voor vier fundamentele eigenschappen van premiumgewassen, te weten: goed, gezond, gecontroleerd en Italiaans. Dafne F1 zorgt voor een brede teeltkalender met verplantingen die in januari/februari plaatsvinden op Sicilië, in februari/maart in Campanië en van eind februari tot eind maart in het gebied rond Mantua”, zegt Restuccia.
“De consument kan de 100% Italiaanse premiumgewassen van april tot juli aankopen. De website/blog www.bestmelon.net fungeert als een platform waarop consumenten aanvullende informatie kunnen vinden. Tevens is het mogelijk om je mening te geven over de meloenen en hiermee hopen we een eerlijk en transparant communicatieproces te implementeren”, concludeert Restuccia.
Med Hermes heeft zich als doel gesteld om de smaken en kleuren die passen bij een mediterrane traditie te herontdekken en verbeteren om zo een 100% Italiaanse toeleveringsketen te kunnen blijven garanderen.
Voor meer informatie:
Andrea Restuccia
International Product Manager
+39 3315710771
[email protected]
Med Hermes Hoofdkantoor
+39 0932 669031
[email protected]
www.medhermes.net