Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Lokalemarkten.nl wint de Geniaal Lokaal Ondernemen wedstrijd van Visa

Wie wil, kan zijn dagelijkse boodschappen tegenwoordig gewoon online bestellen,. Je hoeft er de deur niet meer voor uit. Het concept slaat in als een bom en het coronavirus zorgt ervoor dat de groep online consumenten nog sneller groeit dan verwacht. In een paar maanden tijd zien de supermarkten met een bezorgservice hun omzet met tientallen (!) procenten stijgen.


Yasin Sagdur (links op de foto) startte samen met twee medestudenten www.lokalemarkten.nl op

Enthousiast over initiatief
In Den Haag startten drie jonge studenten eenzelfde service maar dan met producten uit van de lokale markt. Ze maakten de website www.lokalemarkten.nl waar inwoners van Den Haag en inmiddels ook Rotterdam op hun eigen lokale markt boodschappen kunnen bestellen die vervolgens een paar dagen later thuis worden bezorgd. Na enkele maanden van toekijken zijn de meeste ondernemers in Den Haag en Rotterdam nu enthousiast over het initiatief.

Yasin Sagdur (links op de foto) is de woordvoerder van de drie jonge ondernemers en legt uit: “Het is voor iedereen nieuw. Voor ons, voor de consument, voor de marktkooplieden en voor de lokale bezorgdiensten. Alles wat we lokaal kunnen doen, doen we lokaal. We hebben nu, na zo’n vier maanden, de boel aardig onder controle. We zien dan ook een snel groeiende kring van vaste klanten. Ook de markthandelaren zijn enthousiast. Ze hebben een extra verkoopkanaal gekregen, ze verliezen geen omzet aan andere retailers buiten de markt en ze kunnen hun inkoop beter plannen.”

Visa
De meeste Nederlandse weekmarkten zullen naar verwachting binnen een paar jaar ook online te bezoeken zijn, zo voorspellen de makers van de website. En zij zijn niet de enigen die hierin geloven. Met hun initiatief wonnen ze de Geniaal Lokaal Ondernemen wedstrijd van Visa. 

Een uitgebreid interview met de prijswinnaars leest u in de komende Koopman, het maandblad van het CVAH.

Bron: CVAH

Publicatiedatum: