Zweedse Hemköp wil klanten die groente en fruit kopen belonen

Een van de nieuwe initiatieven van de Zweedse supermarktketen Hemköp is dat consumenten die vegetarische inkopen doen een hogere bonus krijgen dan wie vlees koopt.

Algemeen directeur Simone Margulies: “We gaan dat wat wij ‘goede boodschappen’ noemen belonen en gebruiken onze klanten als platform om nieuwe initiatieven omtrent duurzaamheid te testen. Als we helemaal geen vlees meer verkopen, riskeren we klanten kwijt te raken. Ik geloof er daarom meer in dat we klanten kunnen inspireren om andere keuzes te maken.”

Het nieuwe initiatief houdt in dat consumenten voor verse groenten en fruit en voor wat Hemköp ‘vega van de week’ noemt, dubbele bonuspunten krijgen. Rood vlees valt in de categorie ‘niet-goede boodschappen’, maar wordt nog steeds aangeboden. Bovendien krijgen klanten ook extra punten als ze overstappen op digitale bonnen.

Bron: aftonbladet.se


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2020

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven