De aansturing van de AH-winkels gaat volledig veranderen. Speciale managers krijgen ieder hun specifieke verantwoordelijkheden. Er komt een aparte manager op de vloer voor vers, voor service en voor operations, zo meldt Distrifood. De manager vers stuurt deli-kaas/brood en de AGF-afdeling aan. De servicemanager moet van het zelfscanplein een ‘serviceplein’ maken en de klant wegwijs maken ‘in de digitale wereld’. De manager operatie zorgt voor gevulde schappen en optimale winkel.
Medewerker op de AGF-afdeling van Albert Heijn
Distrifood interviewde Sonja Boelhouwer, directeur winkels Albert Heijn over de veranderingen die naar verwachting in het voorjaar van 2021 gerealiseerd worden. Over de nieuwe taken en verantwoordelijkheden van de versmanager zei ze: "De versmanager is eindverantwoordelijk voor het vers, heeft een passie voor presentatie en bouwt echte vakkennis op. Hij werkt niet op basis van rapportages, zoals ‘Je hebt zoveel prei verkocht’, maar op basis van data-inzichten: ‘De prei moet nu worden verkocht of uit het schap’."
Klik hier voor het nieuwsbericht van Distrifood
Klik hier voor het interview met Sonja Boelhouwer