"Lutosa is een Belgisch merk met productiesites in Sint-Eloois-Vijve en Leuze-en-Hainaut dat sterk verankerd is in de Belgische cultuur. Deze Belgische merkpositionering wordt wereldwijd uitgedragen en vormde in het verleden de sleutel tot de succesvolle internationale groei van het bedrijf. 94% van Lutosa's productie wordt naar 136 verschillende landen geƫxporteerd", aldus de onderneming.
De huidige Belgische merkpositionering gebruikt het Lutosa-logo, puntzakken friet, de Belgische vlag en een Belgisch landschap met het Atomium, wielrenners, Belgisch bier, een frietkot enz. "Met het verstrijken van de jaren en met de groei van Lutosa zijn we op een punt aanbeland waarop de huidige merkidentiteit niet meer perfect bij Lutosa's identiteit en ambities past. Daarom is het tijd voor een nieuw tijdperk, een nieuw Lutosa ..."
De nieuwe merkidentiteit
"De nieuwe merkidentiteit combineert het verhaal achter Lutosa en onze herkenbare (rode) kleur met een moderne look en feel, en een nieuwe slogan die onze wereldwijde ambitie benadrukt.
Het nieuwe Lutosa is nog steeds uiterst trots op zijn Belgische roots en knowhow (met een icoon dat onze nationale kleuren in de vorm van een puntzak toont), maar heeft nu een visuele identiteit en merkpositionering die Lutosa's focus op de toekomst en zijn persoonlijke klantgerichte benadering samen met de nauwe samenwerking met zijn landbouwers en zijn diepgaande aardappelexpertise (uitgedrukt via de ruggen van een aardappelveld) uitdragen", aldus Lutosa.
Voor meer informatie:
Lutosa
www.lutosa.com