Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Ingetogen debuut voor Zuid-Afrikaanse avocadomerk Viavi Avo

Het feit dat de Zuid-Afrikaanse lockdown samenviel met de start van het avocadoseizoen deed de eigenaren van het  nieuwe avocadomerk Viavi besluiten hun plannen om deze premium Maluma-avocado op de Europese markt te introduceren, te laten varen. 

"We werden in het diepe gegooid maar dat heeft ons niet tegengehouden. Gezien de onzekere situatie rondom Covid-19 en de daaruit voortvloeiende uitdagingen waardoor we niet naar de EU konden om ons merk gedurende dit eerste seizoen te ondersteunen, besloten we om ons op één markt te richten. Achteraf denken we dat  dit de juiste beslissing is geweest," aldus Donovan Lewis, brandmanager bij Viavi.

"We zijn terug naar de tekentafel gegaan en hebben onze plannen aangepast om de klanten zo goed mogelijk te kunnen bereiken via online kanalen. We hebben online kooksessies georganiseerd met medewerking van onze merkambassadeur en kok Izelle Hoffman om de consument thuis te kunnen bereiken en we organiseerden wedstrijden. Alles is te zien op ons YouTube-kanaal.”

De Maluma-avocado van Viavi  in een tweestuks verpakking bij Woolworths (foto: Viavi)

Prestaties Viavi werden zorgvuldig gemonitord
Hij merkt op dat de lagere opbrengsten ook een reden waren voor hun besluit om zich op Zuid-Afrika te focussen, waar Viavi exclusief aan Woolworths werd geleverd en er net iets minder dan 300.000 verpakkingen van twee, vier of zes stuks werden verkocht.

Zo'n 70% van de totale aantallen Maluma-avocado's die in het pakstation van hun partner Afrupo zijn verpakt, werden verkocht onder het het merk Viavi.

"Viavi werd zeer goed ontvangen en de respons op onze informatiecampagnes, bedoeld om consumenten voor te lichten over de kenmerken van de Maluma-avocado, was ook goed. Zo hebben Maluma-avocado's een veel kleinere pit dan andere avocadorassen, waaronder Hass, waardoor de consument meer waar voor zijn geld krijgt wanneer hij of zij deze romige premium avocado koopt. De reacties waren positief en het werd duidelijk dat consumenten graag iets te kiezen hebben."

Het bedrijf nam een team in dienst dat wekelijks alle winkels waar Viavi werd verkocht, bezocht, gewapend met een app om de manier waarop het product werd gepresenteerd en de productkwaliteit in de in totaal 273 winkels te controleren. 

Het eigen fruit werd regelmatig gekocht, waarbij er zelfs na het verstrijken van de uiterste verkoopdatum nog smaak- en houdbaarheidstesten werden gedaan.

Indien hij op de juiste manier wordt bewaard, is de Viavi-avocado langer houdbaar en wanneer deze avocado wordt gesneden dan wordt hij niet zo snel bruin, waardoor voedselverspilling voorkomen wordt. 

"We hebben Izelle Hoffman uitgedaagd om ontbijt, lunch en diner te maken met dezelfde avocado en gedurende de dag kleurde de avocado niet bruin."

De lockdown bood hun ruim de tijd om social media-content te genereren rondom het merk.

Viavi ook in het schap bij Coles in Australië
Het merk Viavi was dit seizoen ook verkrijgbaar bij een aantal filialen van Coles in Australië.

Er zijn momenteel 27 Zuid-Afrikaanse telers die op de A-lijst staan van de Maluma Avo Marketingclub. Deze telers waren zich van meet af aan bewust van het grote potentieel van dit nieuwe avocadoras en de eersten die het nieuwe ras ontvingen toen het gedistribueerd werd door het Allesbeste-veredelings- en selectieprogramma.

Donovan zegt dat het bedrijf overtuigd is dat dit seizoen een test zal zijn om nog meer telers te kunnen laten profiteren van de Maluma Avo Marketingclub. 

 

 

Voor meer informatie: 
Donovan Lewis
Viavi Avo
Tel: +27 74 589 8429
Email: donovan@allesbeste.com
www.viavi-avo.com

Publicatiedatum: