Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Taco van der Louw, Up&UP:

"Pick-and-pay-model is uniek in recruitment, maar past prima binnen AGF-sector"

Tholen - De gangbare manier bij recruiters is om bij het plaatsen van de kandidaat een bepaald percentage over het bruto-jaarsalaris te verrekenen. Een bedrag dat soms best wel op kan lopen, beseft Taco van der Louw van Up&Up Talent Solutions. Om die reden introduceert hij nu, passend bij de sector, een 'pick-and-pay-model' waarbij bedrijven alleen betalen voor die diensten die ze afnemen.


Taco van der Louw

"Tot nu toe is het gangbaar dat de recruiter bij het invullen van de kandidaat alles uit handen neemt van een bedrijf, van de werving tot de selectie en interviews met de kandidaten. Zij geven daarmee de hele procedure uit handen. Nu kom ik ook bedrijven tegen die graag gebruik maken van mijn netwerk aan AGF-kandidaten, maar het prima vinden om bijvoorbeeld de interviews met de kandidaten zelf te doen. Om die reden bied ik nu een model aan met een shuffle waarbij bedrijven bijvoorbeeld kunnen kiezen voor een gouden optie, waarbij ik al het werk uit handen neem, maar ook voor een bronzen optie, waarbij ze alleen een shortlist van kandidaten krijgen en niet het volle pond betalen. Voor startups en scale-ups hebben we speciale tarieven omdat we bedrijven die net opstarten en wel personeel hebben maar nog geen budget willen helpen met het vinden van goede kandidaten."

"Bij mijn weten is het een uniek model in de markt. Ik denk dat het prima binnen de AGF-sector past, want het is flexibel en beweegt mee met de markt. Mensen denken in deze Corona-tijd bewust na over het snijden in de kosten. Door zo'n model aan te bieden blijven we allemaal aan de gang. Er wordt nog weleens geringschattend gedaan over het werk dat een recruiter uitvoert, maar vergeet niet dat er veel tijd in gaat zitten om een netwerk aan kandidaten op te bouwen. Dat is werk dat je vaak niet ziet, maar dat kost veel tijd, kennis en vertrouwen om zo'n netwerk op te bouwen. Het is dan ook niet meer dan normaal dat er een prijs tegenover die tijd en service staat."


Liz van der Louw

"Gelukkig heb ik ook het afgelopen jaar behoorlijk wat kandidaten naar tevredenheid binnen de AGF-sector kunnen plaatsen. Op basis van algoritmes - waarmee wordt bepaald wat je ziet op sociale media -zorg ik ervoor dat vacatures precies bij de juiste doelgroep onder de aandacht komen en tegelijkertijd hebben we ook oplossingen voor kandidaten die zich niet dagelijks op social media begeven en die we heel gericht benaderen. Veel bedrijven gunnen zich daar de tijd niet voor en die tijd heb ik wel. Maar ook voor de bedrijven die zelf meer betrokken willen zijn bij de werving en selectie of die een krappere beurs  hebben, bied ik nu deze nieuwe oplossing."

Last but not least heeft Taco ook nog een nieuwe tool voor kandidaten. Via www.foodrecruiter.nl stelt hij gratis e-books beschikbaar met tips voor het maken van een 'killer CV' of het voorbereiden van een goed sollicitatiegesprek. "Het is dus tweeledig, zowel voor opdrachtgevers als voor kandidaten. We hebben beide nodig en het ene kan niet zonder het andere. Aan mij de mooie taak om beiden te koppelen"!

Voor meer informatie:
Taco van der Louw 
Up & Up
Mob: +31(0)6 53 52 62 46
[email protected]
www.up-up-go.com