Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Jumbo introduceert AGF-kletspakketten in week tegen eenzaamheid

Iets lekkers bereiden én langs brengen bij de buurman of buurvrouw die wel een kletspraatje kan gebruiken. Met een klein gebaar kan je al een groot verschil maken. Daarom verkoopt Jumbo in de Week tegen Eenzaamheid speciale Kletspakketten op de AGF-afdeling. De pakketten zijn ontwikkeld in samenwerking met The Greenery.

Het gaat om verse maaltijdpakketten, inclusief een ‘van mij voor jou’ weggeefdoosje en wenskaartje. Hiermee wil Jumbo - als aanjager van de Nationale Coalitie tegen Eenzaamheid - haar klanten inspireren om iets lekkers te koken én te delen met iemand die wel een kletspraatje kan gebruiken. De Kletspakketten volgen op eerdere winkelinitiatieven zoals de Kletskassa en de Kletshoek. 

Drie varianten
Deze pakketten zijn van 1 t/m 8 oktober verkrijgbaar tijdens de Week tegen Eenzaamheid. Ze zijn beschikbaar in de varianten Groentesoep (€ 4), Hete Bliksem (€ 5) en Appeltaart (€ 5) met een ‘van mij voor jou’ weggeefdoosje en wenskaartje. De weggeefdoosjes en cadeauverpakkingen van de ‘van mij voor jou’ lijn zijn ook per stuk verkrijgbaar voor 1 euro.

Met Kletspakketten wil Jumbo klanten helpen om op een laagdrempelige manier een bijdrage te leveren aan het tegengaan van eenzaamheid. Colette Cloosterman – van Eerd, CCO van Jumbo Supermarkten en aanjager van de Nationale Coalitie tegen Eenzaamheid: “Aan het begin van de coronacrisis zag je een enorme saamhorigheid ontstaan. Het is belangrijk om dat gevoel vast te houden. Soms weten mensen niet zo goed wat ze kunnen doen voor een ander of wat ze moeten zeggen. Een zelfgemaakte maaltijd die je langsbrengt is een mooie aanleiding voor een praatje. Met een simpel gebaar kun je zo aangeven dat de ander ertoe doet. We hopen erop dat het Kletspakket klanten inspireert om vaker te koken of te bakken voor een ander en zo met elkaar in contact te blijven.”

Omkijken naar elkaar
Eerder introduceerde Jumbo zogenoemde Kletskassa’s en Kletshoeken in haar winkels. Colette Cloosterman – van Eerd ziet een duidelijke meerwaarde in deze plekken waar klanten terecht kunnen voor een kletspraatje aan de kassa of bij een kopje koffie: “Eenzaamheid is aan de orde van de dag en daarom hebben we hier niet uitsluitend in de Week tegen Eenzaamheid aandacht voor. Onze winkels zijn voor veel mensen een belangrijke ontmoetingsplek. Bij Jumbo willen we meer zijn dan alleen een plek waar je boodschappen doet en daarom maken we graag tijd voor een extra contactmoment. Komende tijd gaan we winkels helpen om lokale initiatieven te ontplooien. Onder meer door winkels meer houvast te geven hoe eenzaamheid te signaleren en hiermee om te gaan middels een handboek. Ook helpen we onze winkels om in contact te komen met lokale coalities tegen eenzaamheid in de eigen gemeente. We realiseren ons ook dat het lastig is om nu samen te komen op één plek. Het is mooi om te zien hoe onze winkels daarmee omgaan. Bijvoorbeeld door bloemen of appeltaarten af te leveren bij verzorgingstehuizen met een persoonlijk noot of een boodschappenhulp voor ouderen.”

Eén tegen eenzaamheid
Jumbo is lid van de Nationale Coalitie tegen Eenzaamheid, waarin bedrijven, maatschappelijke organisaties en overheidsinstellingen samenwerken om eenzaamheid onder ouderen te doorbreken. De Week tegen Eenzaamheid is een initiatief van deze organisatie. Fred Beekers, kwartiermaker van de Nationale Coalitie tegen Eenzaamheid, juicht de introductie van de Jumbo Kletspakketten van harte toe: “Juist nu het voor de supermarktketen lastiger is om in de winkels activiteiten te organiseren, vinden we het mooi om te zien hoe Jumbo haar klanten betrekt bij de strijd tegen eenzaamheid. Dit zou wel eens een sneeuwbaleffect met mooie nieuwe contacten kunnen opleveren.” 

Bron: The Greenery, Jumbo, Jumbo Koken voor elkaar

Publicatiedatum: