Nieuwe campagne Filefruit van start

"Er is altijd een geschikt moment om fruit te eten. Wellicht was je gewend om je fruit te eten op kantoor, onderweg of als je in de file stond, maar dat is nu veel minder aan de orde. Geen paniek: ook thuiswerken brengt perfecte ‘fruit-eet-momenten’ met zich mee! Wat dacht je van ‘Doe-je-laptop-ff-uit-fruit’ of ‘In-je-pyjama-meeten-met-je-baasfruit’? Zo kom je heel eenvoudig aan je dagelijkse portie fruit", aldus Filefruit. 

Onderzoek van het RIVM toont aan dat bijna negen op de tien Nederlanders te weinig fruit eten. Aanbevolen wordt om dagelijks 200 gram fruit te nuttigen. Dat klinkt misschien als een flinke opgave, maar volgens gedragswetenschappers is er wel degelijk een oplossing: eet vaker en meer verspreid over de dag je fruit. Daarvoor zijn tal van geschikte momenten.



Het ideale ‘thuiswerk-tussendoortje’
"Tot voor kort at je wellicht fruit als je onderweg was of in de file stond. Maar de wereld is het laatste half jaar compleet veranderd. Files zijn er nauwelijks nog, mede doordat we massaal thuiswerken. Maar ook in deze nieuwe werkelijkheid is fruit een ideaal tussendoortje. Het nemen van een korte pauze met een overheerlijke appel of peer geeft je dag wat kleur én is een ideaal rust-relax-zenmomentje. Je laadt er helemaal van op om je vervolgens weer vol op je werk te kunnen storten. Hoe je het ook noemt. ‘Met-je-laptop-op-de-bank-fruit’ of ‘In-je-pyjama-meeten-met-je-baas, fruit kan altijd. Ook als je thuiswerkt. Ofwel: wat er ook verandert, je fruit blijft", aldus de organisatie. 

Nieuwe campagne
Om Nederland massaal aan het ‘tussendoor-fruit’ te krijgen, gaat deze week een nieuwe campagne van start, die voortborduurt op de Filefruit-campagne van vorig jaar. Hoofdboodschap is dat er altijd een geschikt moment is om fruit te eten. Waar je ook bent, wat je ook doet. Dit wordt gecommuniceerd via een radiospot op Qmusic en via de social media-kanalen van ‘De Fruitigste’. Hiervoor is onder meer een animatie ontwikkeld. Daarnaast is er de website www.filefruit.nl, met tips voor het lekkerste fruitmoment. De campagne wordt afgesloten tijdens de Nationale Groente- en Fruitdag op 14 oktober. Deze is onderdeel van de Dutch Food Week, die plaatsvindt van 10 tot en met 17 oktober. De Filefruit-campagne is een initiatief van de Nederlandse Fruittelers Organisatie (NFO), het platform FRUITVOORUIT, Nationaal Actieplan Groenten en Fruit (NAGF) en GroentenFruit Huis.


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2020

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven