Abonneren

Vacatures

"Tweetende AGF'ers"

Top 5 - gisteren

Top 5 - afgelopen week

Top 5 - afgelopen maand

Weer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland weeronline.nl Altijd jouw weer

Caulipower grijpt met bloemkoolpizza's marktkansen aan

Het groentebedrijf Caulipower is ontstaan vanuit de behoefte van een werkende moeder voor makkelijk en gezond glutenvrij voedsel. Het bedrijf blijft groeien door te zoeken naar producten die het kan verbeteren.

Gail Becker startte Caulipower in 2017 feitelijk vanuit nood, want één van haar kinderen had een glutenallergie, maar wilde wel pizza eten. Becker was destijds marketingmanager en wist dat het mogelijk was om bloemkool te gebruiken als ingrediënt voor de pizzabodem.


Foto: Caulipower

Caulipower bracht als een van de eerste bloemkoolpizza's op de markt en het had meteen succes. Het bedrijf zegt dat het een van de best verkopende en snelst groeiende merken van diepgevroren pizza's van Amerika is. Maar Caulipower is niet alleen een bedrijf dat pizza's maakt. Het heeft zich uitgebreid tot andere producten als bloemkooltortilla's, gepaneerde kip, bloemkoolrijst en minitoasts met zoete aardappel als basisingrediënt in plaats van brood. Terwijl het bedrijf het meest bekend is om zijn pizza zegt Becker dat de verkoop van al hun producten goed loopt.

Fooddive.com meldt hoe de laatste lancering van Caulipower, de diepgevroren bloemkoolrijst, vanaf juni van de schappen vliegt. Becker vertelt dat klanten Caulipower bijna smeekten om bloemkoolrijst in hun assortiment op te nemen; maar Becker verzette zich lange tijd, omdat zij niet dacht dat zij het product nog kon verbeteren. Immers, bloemkoolrijst is al jaren op de markt van toonaangevende diepgevroren groentemerken.


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2020

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven