Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Lancering AH compact en opening HSC Bleiswijk

Online boodschappen bij Albert Heijn verdubbeld maar nog altijd geen goudmijn

Albert Heijn blijft investeren in haar online bezorgdienst en komt daarvoor nu met een nieuwe bezorgservice in de vorm van AH Compact die woensdag gelanceerd werd. Deze is speciaal bedoeld voor de kleinere huishoudens.

AH compact is een applicatie waarbij de klanten hun boodschappen gratis kunnen laten thuisbezorgen waaronder veel verse producten. Momenteel loopt er nog een proef met de nieuwe bezorgdienst in Haarlem. 

Nieuw HSC in Bleiswijk
In Bleiswijk is deze week een zevende Home Shop Center geopend welke 40.000 bestellingen per week kan verwerken en een oppervlakte heeft van 20.000 vierkante meter. Het biedt ook aan ruim 1.000 mensen werkgelegenheid. Samen met de HSC in Amsterdam en Oosterhout is daarmee de capaciteit verdubbeld. Daarnaast is AH begonnen met het bezorgen van boodschappen in BelgiĆ« vanuit de HSC in Eindhoven. 

Nieuwe HSC in Bleiswijk

Nog niet winstgevend
De investeringen van Albert Heijn zorgen er echter voor dat deze tak van sport voor de supermarktketen nog altijd niet winstgevend is. Volgens CEO Marit van Egmond zou het online boodschappen doen in de grote gebieden dat wel al zijn zonder de investeringen die het bedrijf doet. Ze benadrukt bovendien dat voor de supermarktketen uiteindelijk de totale winstgevendheid van het bedrijf telt wat met de filialen wel aardig lukt en ook nog altijd mondjesmaat groeit.

Bron: Nu.nl, Albert Heijn

Publicatiedatum: