Veel AGF-specialisten bezorgen bestellingen bij de mensen thuis. De vraag daarna is door corona aangetrokken. Die bezorging moet wel corona-proof gebeuren. Daarom maakt bezorgen onderdeel uit van het ADN-brancheprotocol voor coronaproof werken waaraan een aangesloten AGF-specialist zich moet houden.
De regels voor bezorging bij klanten:
- Consumenten worden gestimuleerd om veilig te kopen. Dat kan veilig in de winkel, maar ook door online of op afstand te bestellen. De aankopen worden dan afgehaald of thuisbezorgd.
- Van tevoren wordt duidelijk gecommuniceerd hoe er wordt gehandeld tijdens de bezorging.
- Bezorging gebeurt volgens HACCP-normen.
- De bezorger zet het product voor de deur bij de ontvanger en neemt bij ontvangst de gepaste afstand van 1,5 meter.
- Contant geld wordt niet aangenomen. De bestelling wordt van tevoren of op rekening betaald en indien gewenst ontvangt de klant een factuur digitaal.
- Bezorgers schudden geen handen en vermijden fysiek contact met de klant.
- De bezorgcapaciteit wordt naar behoefte opgeschaald.
Download hier het ADN brancheprotocol, print het uit en neem de regels goed door met je medewerkers. Hier staat meer nuttige informatie, hulpmiddelen en tools rondom corona en de winkel.
AGF Detailhandel Nederland (ADN)
Horaplantsoen 20
6717 LT Ede
0318 - 440 222 (keuze 4)
[email protected]
www.agfdetailhandel.nl