"De consumptie van Redi, de paarse broccoli, zal de komende jaren een vlucht nemen"

Afgelopen herfst werd Redi geïntroduceerd in Spanje en Portugal, een broccoli met paarse spruiten, zachte stengels die eindigen in een kleine bloeiwijze. Deze nieuwe variëteit, een waar Iberisch juweel, heeft al twee telers op het Iberisch schiereiland, maar de verwachting is dat het areaal voor deze speciale broccolivariëteit in de komende jaren zal blijven toenemen.

"Onze telers hebben voldoende capaciteit om in te spelen op de toekomstige toename van de vraag," licht Fernando Santamaría, marketing manager van Bejo Ibérica, toe. "Bovendien beschikken ze over zeer geavanceerde verwerkingsinstallaties en is het aanbod verzekerd dankzij hun grote productiecapaciteit in verschillende klimaatzones. En we zijn dan ook op zoek naar nieuwe handelspartners voor een betere positionering van deze paarse broccoli."

Spanje en Portugal beschikken over een consumptiepotentieel, hoewel het momenteel andere Europese landen zijn die het grootste deel van de vraag domineren. "In andere landen verkopen we meer: het Verenigd Koninkrijk is erg gecharmeerd van Redi, alsook de Scandinavische landen, die ontvankelijk zijn voor nieuwe producten," zegt Santamaría.

"Desalniettemin hebben we de indruk dat de consumptie van Redi de komende jaren op het Iberisch schiereiland sterk zal toenemen. Dit is een nieuwe markt en ons product past bij alle waarden van de toekomst: het is veelzijdig, duurzaam en zeer voedzaam. Dankzij een studie van het CSIC is het duidelijk geworden dat Redi fenolverbindingen en glucosinaten bevat die veel hoger zijn dan die van de groene broccolirassen, wat betekent dat het een aanzienlijke hoeveelheid vitamine C bevat. De groeiende belangstelling voor de gezondheid, en daarmee voor voedsel (‘we zijn wat we eten’), zal de markt ontvankelijk maken. Een ander voordeel dat we hebben is dat Redi niet alleen gezond is, maar ook erg lekker," zegt Santamaría breed glimlachend.

De uitbraak van de coronapandemie is een uitdaging voor de afzet van Redi in het eerste commerciële jaar. "We passen alle strategieën aan om de introductie op de Spaanse en Portugese markt tot een succes te maken. De focus op grondstoffen moet wijken voor toenemende diversificatie, terwijl de consument thuis gewend raakt aan het consumeren ervan."

Redi is te vinden in de Sweet 4U lijn van Bejo Ibérica, met variëteiten die een bijzondere textuur en smaak hebben. "Redi behoort tot de Purple Power-serie, met paarse rassen die op hun beurt de kenmerken van Sweet 4U hebben. Binnenkort lanceren we ook enkele nieuwe uienrassen die de interesse van de consument kunnen wekken voor toepassing in salades en om klaar te maken in de wok," besluit de marketing manager van Bejo Ibérica.

Voor meer informatie:
Fernando Santamaría
Bejo Ibérica
Calle del Hervidero, 15
28750 San Agustín del Guadalix
Spanje
+34 91 628 61 44   
marketing@bejo.es
redi.com.es


Publicatiedatum:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2020

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven