FarmTrace volgt de reis die banaan van teler naar consument aflegt

De verkoop van de zo alledaagse banaan zal op sommige markten binnenkort een hightech tintje krijgen. Door het scannen van een QR-code kan de reis die de banaan heeft afgelegd van de teler tot aan het winkelmandje van de consument worden gevolgd. 

Happy Banana, het fruitlabel van Desai Fruits Venture (DFV) is de QR-code-oplossing FarmTrace gaan gebruiken om consumenten in staat te stellen de reis die het fruit heeft afgelegd te volgen met gedetailleerde informatie, zoals de locatie van het teeltbedrijf en de rijperij waar het fruit werd gerijpt en verpakt voordat het in het winkelschap terecht kwam.  

“FarmTrace zorgt dat onze premium bananen zich nog verder onderscheiden van die van andere leveranciers en biedt onze consumenten volledige transparantie en de garantie dat ze een gezond en op hygiënische wijze geteeld product kopen," aldus Marco Klinge, directeur van DFV, een grote teler en exporteur van bananen in Navsari, Gurajat. Bovendien kan FarmTrace telers helpen om een nog betere prijs voor hun fruit te krijgen. 

DFV verwerkt jaarlijks zo'n 100.000 ton bananen, waarvan 70% wordt geëxporteerd en het overige deel op de lokale markt wordt afgezet, zo liet Klinge aan thehindubusinessline.com weten, eraan toevoegend dat het bedrijf van plan was om haar productie dit jaar te verdrievoudigen.

DFV is een portfolio-bedrijf van Pioneering Ventures, een in Zwitserland food-, finance- en technologie-platform dat in Zwitserland is gevestigd. De FarmTrace-oplossing werd ontwikkeld door Lateral Praxis en agri-tech onderneming die in mei van dit jaar door Pioneering Ventures werd overgenomen. 

 


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2020

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven