Morrisons gaat samenwerken met bejaardenhuizen

VK: Tesco nodigt tech-startups uit met Tesco Red Door
Tesco heeft onder de naam Tesco Red Door een nieuw initiatief ingezet, waarbij innoverende tech-startups worden uitgenodigd om hun ideeën te presenteren. Tijdens een internationaal online evenement lichtte Tesco het initiatief toe. Bedrijven en innovatoren met nieuwe ideeën of technologieën worden in contact gebracht met het zogeheten Group Innovation team van Tesco. Dit team is verantwoordelijk voor het contact met de deelnemers, voor het snel evalueren van voorgestelde ideeën en voor het stimuleren van relaties met Tesco. 
Bron: tescoplc.com 

Belarus: Eurotorg heeft 2,4% minder halfjaaromzet
Eurotorg, de grootste supermarktketen van Belarus,  heeft zonder al te veel problemen de coronacrisis doorstaan. In het eerste halfjaar had de keten slechts een beperkte afname in omzet van 2,4%, als uit wordt gegaan van dollars als valuta. Voor de periode van januari tot juni 2020 kwam hiermee de omzet neer op omgerekend US$ 1,1 mld (€ 930 mln). In lokale valuta is de omzet in de afgelopen periode juist toegenomen.
Bron: intellinews.com 

Zweden: ICA heeft in augustus toename in LFL-omzet van 5,2%
De Zweedse retailer ICA had over augustus een toename van 5.2% in like-for-like-omzet. Het resultaat is te verklaren met hoe Zweedse consumenten tijdens de zomer meer thuis bleven. De totale omzet kwam in augustus neer op SEK 11,14 mld € 1,07 mld). Jaar op jaar gezien is dat een stijging van 5,4%. In de periode van januari tot augustus nam de omzet toe met 7,3% tot SEK 86,9 mld ( € 8,37 mld).
Bron: esmmagazine.com 

VK: Morrisons werkt samen met bejaardentehuizen 
Morrisons is een samenwerkingsverband aangegaan met McCarthy & Stone, een groot Brits bedrijf dat bejaardentehuizen beheert. De samenwerking houdt in dat de thuisbezorgdienst van de supermarktketen beschikbaar wordt voor 20.000 huishoudens die onder McCarthy & Stone vallen. Eerder werd met succes een pilotfase afgerond. De samenwerking is nu uitgebreid naar de 441 bejaardentehuizen van het bedrijf. Klanten kunnen via een speciale telefoonlijn boodschappen bij Morrisons bestellen.
Bron: twnews.co.uk 

Amazon zet Brits team op voor automatisering van thuisbezorging
Amazon wil in het Verenigd Koninkrijk investeren in de ontwikkeling van geautomatiseerde thuisbezorging. Er wordt daarom een nieuw team opgezet in het ontwikkelingscentrum van Amazon in Cambridge. Dit team zal zich voornamelijk richten op Amazon Scout, een volledig elektrisch zelfsturend systeem voor thuisbezorging. De robots van Amazon Scout hebben het formaat van een kleine koelkast en rijden met een wandeltempo over stoepen. Amazon Scout bevindt zich op dit moment in een fase waarin veldtests worden uitgevoerd. In vier verschillende Amerikaanse staten worden de robots gebruikt om bestellingen bij klanten af te leveren. In de toekomst zal Amazon Scout naar meer regio's worden uitgebreid.
Bron: retailtimes.co.uk 

VS: Whole Foods zet afhaaldiensten in
Whole Foods Market is van plan om voor het einde van september bij 480 vestigingen afhaaldiensten op te zetten. De in natuurlijke producten gespecialiseerde supermarktketen heeft de mogelijkheden voor het afhalen van online geplaatste bestellingen sinds maart verdrievoudigd. De uitbreiding van de afhaaldiensten is volgens een woordvoerder een directe reactie op de sterk toegenomen vraag naar e-commerce, die door de pandemie is ontstaan. In december 2019 werd bij slechts 80 winkels een afhaaldienst aangeboden. Wholefoods heeft op dit  moment 500 winkels, waaronder 487 locaties in de VS. In meer dan 2.000 Amerikaanse steden biedt de keten een thuisbezorgdienst aan, die binnen twee uur bestellingen op locatie aflevert.
Bron: grocerydive.com 

VS: Walmart in gesprek met ondernemers tijdens online evenement
Walmart organiseert op 1 oktober een online evenement om met ondernemers in contact te komen. Tijdens deze jaarlijkse Open Call mag een beperkt aantal deelnemers zelf ontwikkelde producten presenteren. In totaal hebben 4.800 bedrijven zich voor het evenement aangemeld, wat 44% meer was dan vorig jaar. Van deze aanmeldingen is een selectie gemaakt van 850 deelnemers. In verband met COVID-19 vindt het jaarlijkse evenement dit jaar online plaats. Ook zou de Open Call aanvankelijk worden gepland in juni, waarna dit werd uitgesteld tot oktober. De deelnemers van dit jaar zijn afkomstig uit 49 Amerikaanse staten en landen als Puerto Rico, Canada, Australië en Mozambique. Tijdens het evenement krijgen de deelnemers 30 minuten de tijd om hun product te presenteren aan Walmart.
Bron: talkbusiness.net 

VS: Hung Vuong opent grootste vestiging in New Jersey
De Amerikaans-Aziatische supermarktketen Hung Vuong heeft onlangs zijn grootste winkel ooit geopend in Cherry Hill, New Jersey. Hung Vuong heeft drie locaties in Philadelphia en werkt aan een nieuwe vestiging in Pennsylvania. De winkel in Cherry Hill heeft een oppervlak van 5.750 vierkante meter. Hung Vuong is 16 jaar geleden opgericht. De keten heeft een exotisch assortiment, met onder andere fruit als doerian, mangosteen, jackfruit en rambutan.
Bron: eu.courierpostonline.com 

Amazon opent tweede Go Grocery-locatie
Amazon heeft onalngs zijn tweede Go Grocery-winkel geopend in Redmond, Washington. De winkel heeft een oppervlak van ongeveer 680 vierkante meter en heeft onder andere een assortiment aan warme maaltijden. Ook heeft de winkel zijn kenmerkende kassavrije betaaltechnologie en zijn er kluisjes aanwezig om via Amazon bestelde pakketten op te halen.
Bron: grocerydive.com 

VS: Walmart test thuisbezorging met drones
Walmart werkt samen met het in drones gespecialiseerde techbedrijf Flytrex aan geautomatiseerde thuisbezorging. De twee bedrijven zetten bij wijze van test bezorgdrones in in de omgeving van Fayetteville, North Carolina. De testfase wordt gebruikt om meer kennis op te doen voor wat mogelijk een grootschalige bezorgdienst op basis van drones gaat zijn. De drones worden door middel van cloudtechnologie bestuurd via een makkelijk hanteerbaar dashboard. Naast de technologie worden ook de ervaringen van klanten en medewerkers met betrekking tot deze vorm van thuisbezorging geëvalueerd.
Bron: retailanalysis.igd.com

VS: Rouses sluit zich aan bij Produce for Kids
Rouses Markets heeft zich aangesloten bij het initiatief Produce for Kids. Het doel van dit initiatief is om voorlichting te geven over gezonde voeding en tegelijkertijd voedselbanken van de non-profit-organisatie Feeding America te ondersteunen. Rouses is op 9 september begonnen met een campagne in het kader van Produce for Kids, dat tot het einde van dit jaar door zal lopen. De campagne omvat speciale borden in winkels bij de tien leveranciers die bij het initiatief zijn aangesloten. Ook worden in winkels recepten met scanbare QR-codes aangeboden, zodat de recepten met een smartphone ter plekke door de bezoeker kunnen worden opgeslagen.
Bron: progressivegrocer.com 


Publicatiedatum:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2020

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven