Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Soufian Ouald l’Hadj, ReflexSystems

“Bestellen via whatsapp? Handig, maar het kan beter”

Tholen – Al 35 jaar ervaring heeft ReflexSystems met het bouwen van zowel hardware- als softwaresystemen voor de AGF-sector en andere branches in de Foodindustrie. Dat is bijna even lang als het internet zelf bestaat. Bij 700 bedrijven in de branche levert het bedrijf nu oplossingen voor voorraadbeheer, in- en verkoop, traceerbaarheid, analyses, etc.  Anderhalf jaar geleden rolde een nieuw softwarepakket uit hun computer, ReflexBlue.

ReflexBlue
“ReflexBlue is een cloud-oplossing die vooral simpel is in gebruik voor de klant,” ligt algemeen directeur Soufian Ouald l’Hadj toe. “Naast de makkelijke interface zijn de kosten voor dit pakket niet hoog omdat het niet op een server gebaseerd is maar op de eerder genoemde cloud. Het is bovendien makkelijk te koppelen aan andere softwaresystemen binnen het bedrijf zoals boekhoudkundige programma’s en je kan er het werken met papieren formulieren bijna geheel mee uitbannen.”

Dergelijke systemen zijn echter niet nieuw op de markt. Meerdere bedrijven bieden dergelijke software aan om processen in het bedrijf inzichtelijker en efficiënter te maken. “Wat ReflexBlue echter beter kan dan andere programma’s is de dynamiek van het systeem. Je kan simpel kiezen wat je wilt weten van een product en hoe je het systeem gebruikt waardoor dit echt op maat van de klant is. Je moet je bedrijfsvoering dus niet in dit systeem persen maar het systeem past zich juist aan rond de bedrijfsvoering. Een tweede unicum is de koppeling van deze software met de hardware die we zelf ontwerpen, fabriceren en beheren bij ReflexSystems. Zo hebben we o.a. industriële touchscreens die ook kunnen printen en scannen. Dat is makkelijk om gelijk de labels, pakbonnen of barcodes uit te printen en op de zending te plakken en met hetzelfde apparaat kan je dergelijke labels ook inscannen.”

E-commerce
Naast dergelijke softwaresystemen biedt ReflexSystems ook de mogelijkheden aan van E-commerce. “Onze E-commerce doen we voornamelijk voor B2B maar ook een koppeling met B2C is een mogelijkheid. Dit was zeker geen overbodige service toen tijdens de coronacrisis veel van onze klanten naar alternatieve afzetmogelijkheden zochten zoals direct naar de consument. De webshops worden via een whitelabel shop gepresenteerd, dat wil zeggen dat de klant er zijn stempel op drukt en het niet te zien is dat wij als bedrijf de site hebben gebouwd.”

“Het nadeel van E-commerce ten opzichte van een fysieke winkel is vaak dat je als leverancier niet kan zien waar je klant allemaal naar kijkt en door welke gangpaden hij loopt. Dat is niet alleen een nadeel voor de leverancier maar ook voor de klant, je kan elkaar hier immers niet op tegemoet komen.” Soufian legt uit dat ze daar iets op bedacht hebben. “We kunnen het gedrag van klanten bij E-Commerce inzichtelijk maken voor onze klant, en voor die klant alleen, het gaat hier immers om gevoelige data en daar moet je goed mee omgaan. Zo kan je zien wat je klant bekijkt, hoeveel hij ervan heeft aangeklikt en wat hij uiteindelijk koopt. Andersom is het mogelijk voor de eindgebruiker om bij een volgend bezoek weer precies dezelfde bestelling te plaatsen als de vorige keer.”

Eén systeem
Een andere ontwikkeling welke Soufian toelicht is die van de ReflexSystems bestelapp. “Wat we tegenwoordig zien is dat veel klanten hun bestellingen via bijvoorbeeld Whatsapp doorgeven. Dat is handig maar voor diegene die het moet verwerken is het lastiger want je moet veel van die bestellingen uit telefoon, mail en whatsapp in een ander systeem zetten. Bij ReflexSystems hebben we daarom een overkoepelend systeem waarmee je al die bestellingen sneller kan verwerken. Je klanten kunnen daarvoor eenvoudig onze app installeren in de app-store. Ga maar eens na hoeveel systemen je normaal gebruikt in een bedrijf. Met ReflexSystems kan je dat terugbrengen tot één. Minder foutgevoelig en het scheelt veel tijd.”

Voor meer informatie:
Soufian Ouald l’Hadj
ReflexSystems
Transistorstraat 90
1322 CH Almere
Tel: +31 (0) 36 5358070
info@reflex-systems.nl
www.reflex-systems.nl