Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Arnaud de Puineuf, Groupe Innatis:

Een nieuwe uitstraling voor het 20e verkoopseizoen van HoneyCrunch

In 2000 hebben consumenten voor het eerst HoneyCrunch-appelen geproefd. En in 2020, ter gelegenheid van het 20e verkoopseizoen van het clubras, heeft Groupe Innatis besloten om de uitstraling te actualiseren. Deze nieuwe identiteit zal de komende weken officieel gelanceerd worden. “We willen deze markeren zonder grote veranderingen aan te brengen. Door ons logo een beetje te moderniseren, willen we een kleine ontwikkeling doormaken zonder revolutionaire veranderingen,” legt marketingdirecteur van Groupe Innatis Arnaud de Puineuf uit.

Kleinere ogst van een goede kwaliteit
In de boomgaarden van de Loirevallei is de oogst momenteel in volle gang. “Dit jaar zijn de volumes kleiner dan vorig jaar, maar de appelen zijn veel groter en de kwaliteit van de appelen is veel beter. De appelen zijn bijna twee maten groter in vergelijking met die van 2019, toen we relatief kleine appelen hadden. De suikerniveaus zijn 1 tot 1,5 punt hoger dan dat van de vorige oogst. We verwachten dan ook een goede oogst voor 2020 en hopen dat de weliswaar kleinere volumes wel goed genoeg zijn om afgezet te worden.”

Een groeiend aanbod aan biologische appelen
De afzet van de Franse oogst begint volgende week al. “Het zal, 15 dagen later, gevolgd worden door onze Duitse oogst, met 20 telers en 52 hectare boomgaarden. In tegenstelling tot volumes van de Franse oogst verwachten we dit jaar normale volumes voor de Duitse oogst. Daarnaast wordt dit jaar 250 ton biologische HoneyCrunch uit Duitsland op de markt gebracht. Dit oogstvolume zal over twee jaar groter zijn dankzij de 16,5 hectare die momenteel in Frankrijk midden in de omschakeling naar biologisch zitten.”

Ondanks de coronacrisis blijft de wens bestaan om het aantal plastic verpakkingen te verminderen
Vorig jaar lanceerde Groupe Innatis een reeks van drie voorverpakte 100% recyclebare kartonnen verpakkingen. “We hebben 620 ton HoneyCrunch verzonden, verpakt in 100% recyclebare kartonnen bakjes. In totaal waren dat ongeveer 780.000 trays. Een mooie prestatie voor een eerste proefjaar. Op dit moment vragen onze klanten ons, ondanks de invloed van de coronacrisis, om niet terug te gaan naar de in plastic bakjes. We hebben nog steeds de wens om plastic te vervangen door gerecycled karton.”

Voor meer informatie:
Arnaud de Puineuf
Groupe Innatis
Telefoonnummer: +33 (2) 41 37 70 09
Arnaud.depuineuf@pomanjou.fr    
www.pomanjou.com

Publicatiedatum: