Raúl Calleja, directeur Fruit Attraction:

"Ook virtueel biedt Fruit Attraction een volwaardig handelsplatform aan"

Vorige week is ook de laatste van de grote internationale AGF-beurzen van dit jaar, Fruit Attraction, geannuleerd. De eerstvolgende fysieke beurs in Madrid vindt volgend jaar plaats, van 5 tot 7 oktober 2021.

"Na de versoepeling van de coronamaatregelen in Spanje keken we eerst toe hoe de pandemie evolueerde en wachtten we nog een beetje af vooraleer een beslissing te nemen of de beurs fysiek kon doorgaan. We hadden vooropgesteld op 1 september, samenvallend met het einde van de vakantieperiode in Spanje, met de beslissing voor de dag te komen", zegt Raúl Calleja, directeur van Fruit Attraction.

"We hoopten uiteraard allen dat nieuwe uitbraken van coronavirus onder controle zouden worden gehouden, maar de evolutie van het virus in Europa, de verscherpte maatregelen in Spanje en de quarantaines voor reizigers in veel Europese en niet-EU-landen, hebben ertoe geleid dat een beurs met publiek niet haalbaar is”, voegt hij eraan toe.

Volgens Raúl Calleja heeft de organisatie van Fruit Attraction gedurende die periode de betalingstermijnen uitgesteld en bedrijven de raad gegeven nog te wachten met investeren in standontwerpen en met het boeken van vluchten en hotels. "De economische impact is nu veel minder groot dan wanneer we iedereen zouden hebben aangemoedigd om met een gerust hart te investeren in deelname aan de beurs."

De 12e editie van Fruit Attraction zal daarom gehouden worden via het Fruit Attraction LIVE Connect-platform, dat de hele maand oktober operationeel zal zijn. "Dit is niet zomaar een digitale of virtuele beurs, maar een event waarop de exposanten en bezoekers persoonlijk aanwezig moeten zijn via hun computers of mobiele apparaten. We zijn voorstanders van het model met face-to-face-contact, alleen is het dit jaar via een ander kanaal. We zien de editie van dit jaar niet als een vervangprogramma, maar in het kader van ons loyaliteitsbeleid als een volwaardige editie die ook meetelt voor de anciënniteit van onze exposanten", verzekert de directeur van de beurs.

"Ik zie het positief in. De reacties van de mensen zijn veelbelovend. Ons doel is om de grootste marketplace voor professionals uit de AGF-sector ter wereld uit te bouwen en dit jaar zullen we daarvoor een beroep doen op een AI-systeem dat gespecialiseerd is in het afstemmen van vraag en aanbod. Fruit Attraction lijkt zich zo steeds meer op de jongere generatie te richten, die beetje bij beetje de fakkel aan het overnemen is. Maar eigenlijk heeft iedereen sinds maart ongetwijfeld leren omgaan met virtuele platforms om vergaderingen binnen het team of met klanten te houden. Daarenboven is Fruit Attraction LIVE Connect heel eenvoudig en intuïtief. Het blijft een maand beschikbaar om gebruikers de tijd te geven vertrouwd te raken met het platform, want als het maar 3 dagen operatief bleef, zou het mogelijk onopgemerkt blijven."

Raúl Calleja denkt toch dat er dit jaar, wegens het wegvallen van de persoonlijke ontmoetingen, meer nadruk zal gelegd worden op het onderhouden van de relaties met klanten dan op het zoeken van nieuwe klanten. “Anderzijds is het een jaar waarin het nut en het belang van Fruit Attraction als commercieel platform voor deze sector eens te meer zal blijken en het pad geëffend wordt voor de editie van 2021, die ongetwijfeld spectaculair wordt”.

 


Publicatiedatum:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2020

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven