Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Yigit Gokyigit over het succes van de zwarte Bursa vijgen

Turkse vijgenexport stijgt door toegenomen vraag

In Turkije is het seizoen voor de zwarte Bursa vijgen weer begonnen. Een Turkse exporteur ziet een stijging in de vraag, zowel op de Europese als op de Aziatische markt. De verwachting is dat de export van Turkse vijgen dit jaar groter zal zijn dan voorheen.

Het Turkse zwarte vijgenseizoen is in volle gang en volgens Yigit Gokyigit, marketing coördinator voor Alanar, verloopt alles tot nu toe soepel. "Het huidige seizoen verloopt voortreffelijk! We hebben dit jaar een zeer goede oogst. De vijgen zijn van een uitstekende kwaliteit, met een hoog brix-gehalte en een uitzonderlijke houdbaarheid. Ik denk dat de vraag naar de zwarte Bursa vijg, de bekendste variëteit van Turkije, dit jaar hoger is dan normaal. Deze gestegen vraag zal ertoe leiden dat Turkije dit jaar meer vijgen exporteert dan voorheen."

Alanar heeft al voet aan de grond op de Europese en Aziatische markt, maar wil dit seizoen uitbreiden naar nieuwe gebieden. Gokyigit: "Onze belangrijkste focus ligt op het bereiken van nieuwe markten. Zoals altijd is Duitsland onze belangrijkste markt, maar daarnaast zijn de vijgen van Alanar nu in heel Europa te vinden. Onze vijgen zijn ook populair in Azië, vooral in Hongkong. De vraag vanuit dat deel van de wereld lijkt ook dit seizoen hoger te liggen. Ik ben zo blij met de huidige vraag naar onze vijgen. Een dergelijke vraag is iets wat je alleen kunt creëren doordat je meerdere succesvolle jaren achter elkaar hebt. Er bestaat een groot vertrouwen in ons merk, van over de hele wereld; van Canada tot Afrika. Dit vertrouwen in ons bedrijf en onze teelt maakt me erg dankbaar."

Om zich goed op het seizoen voor te bereiden heeft Alanar geïnvesteerd in nieuwe machines en nieuwe verpakkingen. "Om de best mogelijke vijgen met de best mogelijke service te leveren willen we onszelf voortdurend ontwikkelen. Dit jaar hebben we geïnvesteerd in de meest geavanceerde technologie op het gebied van vijgen sorteermachines die in Frankrijk gemaakt worden. Ook zijn we voor onze vijgenteelt verhuisd naar een nieuwe faciliteit in de regio Iznik in Bursa. Voor de verpakking hebben we nieuwe ontwerpen die we dit jaar bij onze klanten willen introduceren. We luisteren altijd naar onze klanten en proberen te ontdekken wat ze verwachten. Op basis van hun behoeften ontwikkelen we onze nieuwe ontwerpen."

Meer dan een half jaar geleden begon het coronavirus zich in de wereld te verspreiden en die wereld is sindsdien veranderd. Gokyigit merkt deze verandering persoonlijk, want hij brengt ineens veel meer tijd in Turkije door dan hij normaal zou doen. "De grootste verandering is dat ik minder op zakenreis ben. Maar over het algemeen kan ik zeggen dat we op dit moment juist meer contact hebben met onze klanten en partners, omdat we vaker contact houden via de telefoon en gebruikmaken van teleconferenties. Als Alanar hebben we ook een speciaal programma dat #KeepInTouch heet en dat is ontstaan nadat Covid-19 de wereld in z'n greep kreeg. Op die manier hebben we regelmatig contact met onze zakenpartners."

Naast minder reizen om partners en klanten te bezoeken, zijn er dit jaar ook minder fysieke beurzen. Gokyigit kan niet wachten tot deze beurzen weer zoals voorheen plaatsvinden. "Het is jammer dat de meeste beurzen worden geannuleerd of verplaatst naar een digitaal format. Ik zou graag zien dat evenementen zoals Fruit Attraction en andere beurzen die we normaal gesproken in het buitenland bezoeken, konden plaatsvinden. We zijn altijd blij om onze klanten daar te zien, maar helaas zal dat dit jaar niet het geval zijn. Ik hoop oprecht dat we in 2021 terugkeren naar de normale gang van zaken."

"We zijn erg tevreden met het lopende Turkse vijgenseizoen. De kracht van Alanar ligt in de unieke mogelijkheid om het hele jaar door vijgen te leveren via ons 365 dagen durende vijgenproject, waarbij we op verschillende locaties in de wereld vijgen telen."

Voor meer informatie:
Yigit Gokyigit
Alanar
+90 549 804 87 56
yigit.gokyigit@alanar.com.tr  
www.alanar.com.tr 

Publicatiedatum: