Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

PLUS voorziet supermarkten van digitale schaplabels

Supermarktketen Plus stapt over op elektronische schaplabels als vervanger van de traditionele papieren prijsaanduidingen. De e-schaplabels zorgen voor een efficiencyslag en een verhoogde service op de winkelvloer. 

Betere beschikbaarheid
De elektronische schaplabels bieden veel voordelen volgens Plus. "Ze versimpelen bepaalde processen, zoals het tellen van de voorraad. Ook kan de houdbaarheidscheck sneller worden uitgevoerd doordat LED-lampjes van artikelen oplichten waarvan  de houdbaarheidsdatum bijna verloopt. Prijswijzigingen worden voortaan automatisch doorgevoerd, waardoor klanten altijd de juiste prijs zien. Met deze nieuwe manier van werken vergroot de supermarktketen de productbeschikbaarheid en vermijdt zoveel mogelijk restanten om voedselverspilling tegen te gaan.

Betere beschikbaarheid
De e-schaplabels bieden veel productinformatie waarop meteen geanticipeerd kan worden. Zo is voor winkelmedewerkers gelijk zichtbaar of een artikel bijbesteld, aangevuld of de voorraad ervan gecontroleerd moet worden. Dit levert een aanzienlijke tijdwinst op, waardoor efficiënter gewerkt kan worden op de winkelvloer. Ook het verzamelen van de e-commerce orders door middel van LED-lampjes levert tijdsbesparing en een kwaliteitsslag op waardoor e-commerceorders nog vollediger naar de klant gaan."

Rob van Dal, manager bedrijfsbureau: “Goed eten moet ook beschikbaar zijn met zo min mogelijk derving en lege schappen. Ik ben dan ook erg blij met de introductie van onze nieuwe e-schaplabels die informatie geven om op te sturen. Dit helpt om de productbeschikbaarheid te vergroten en de restanten te verlagen. Helemaal in complexere situaties zoals onverwachte weersinvloeden of in de huidige periode mogen klanten niet mis kunnen grijpen. Ook zie ik door de processturing achter de e-schaplabels kansen om de dienstverlening voor klanten uit te breiden.”

Planning
De introductie volgt na een pilotperiode waarin negen PLUS supermarkten reeds zijn voorzien met het nieuwste type elektronische schaplabels. De ervaringen uit deze pilot neemt PLUS mee in de landelijke uitrol naar al haar winkels. PLUS verwacht dat begin 2021 alle winkels zijn voorzien van de e-schaplabels.

Plus is niet de eerste supermarktketen met e-labels. Albert Heijn begon vorig jaar met de uitrol van elektronische schapkaarten. Lidl heeft een pilot met de schaplabels gestart. Supermarkt Hoogvliet was er al in 2016 bij ook een aantal AGF-specialisten werkt met e-schaplabels.  

Publicatiedatum: