Watermeloen heeft z'n plek in de Amerikaanse eetcultuur gevonden

Watermeloen is nog altijd te vinden op het menu van veel Amerikanen, ondanks de snel veranderende eetcultuur. In samenwerking met de nationale foodserviceketens richtte de National Watermelon Promotion Board zich deze zomer op afhaal- en aanbodvriendelijke opties om watermeloen niet alleen op het menu te houden, maar ook in de gedachten van hun klanten.

Sap en smoothies speelden een prominente rol in al deze promoties, waardoor exploitanten konden experimenteren met de mogelijkheden van watermeloen. Opmerkelijk is dat blijkt dat consumenten tijdens uitjes het meest genieten van watermeloen, of dat nu vers is, als snack of bij de lunch.

De volgende foodserviceketens namen deel aan de promotie:

  • Another Broken Egg - met 74 verkooppunten, een online fruitsite en een Watermeloen Komkommerkoeler. De promotie startte op 17 maart en werd er voor het eerst een hartige toepassing getest: Zomer Tacos met Watermeloen Salsa.


Another Broken Egg's Zomer Tacos met Watermeloen Salsa

  • First Watch - de promotie liep van 1 juni t/m eind augustus op 380 locaties. De Watermelon Wake Up sap scoorde 96/100 voor de bestelfrequentie. Het bedrijf hield een maandelijks verslag bij waarin consumenten nieuwe menu-items testten. Promoties waren o.a. via reclameborden in winkels, blogs en op social media te zien.
  • Nektar had uitgebreide social media promoties met o.a. Instagram Live en Stories van Nektar-oprichter Alexis Schulze en Tony Pereyra, drankadviseur bij de Board. Het aanbod is verkrijgbaar in 165 verkooppunten en omvat een smoothie en een sapje; de actie loopt van 15 juni tot 5 september.
  • Robeks maakte promotie op Instagram en Facebook met de Wailea Watermelon Smoothie, die verkrijgbaar is op 84 locaties.

Jason Knoll van Another Broken Egg: "Je weet dat je succes hebt als gasten vragen om extra watermeloen salsa op een al royale portie of als een gast vraagt hoeveel het kost om een extra portie mee naar huis te nemen. Ze vragen naar je product en kennen tientallen andere dingen waarmee deze heldere, zoete, kruidige en knapperige lekkernij gecombineerd kan worden!"

Met het oog op de herfst/winterprogrammering zal de Board de behoeften van de foodservice en de trends van de consument blijven volgen.

Voor meer informatie:
Megan McKenna
National Watermelon Promotion Board
+1 407 657 0261 ext. 207
mmckenna@watermelon.org 
www.watermelon.org


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2020

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven