Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Marc Eestermans, De Gezonde Tafel

“Vierde generatie razend enthousiast om de zaak voort te zetten”

Tholen - Hoewel De Gezonde Tafel nog altijd een AGF-speciaalzaak is, groeit het sterk in het aanbod van gemaksproducten. Er zijn al vergevorderde plannen om dat nog verder uit te breiden, vertelt eigenaar Marc Eestermans. Bijna de hele familie werkt inmiddels in de zaak en de vierde generatie is razend enthousiast om de zaak voort te zetten. “Dat had ik niet durven dromen”, vertelt hij.


Maarten, Bowien, Marc en Marijn Eestermans

Marc is zelf geboren en opgegroeid in de AGF-handel en als vanzelfsprekend rolde hij in het vak. Eigenlijk zou hij nu mogen afbouwen, ware het niet dat zijn nageslacht hem aan de bal houdt. Zoon Maarten (26) heeft zich gespecialiseerd in inkoop/buitendienst, zoon Marijn (28) in bereidingen en het gemaksassortiment en onlangs is dochter Bowien (22) begonnen in de zaak nadat haar baan in de horeca door de corona-uitbraak wegviel. Het ondernemersbloed stroomt ook door haar aderen, want Bowien is inmiddels een maaltijdservice gestart vanuit De Gezonde Tafel.

Het familiebedrijf Eestermans gaat inmiddels al vier generaties terug in de groenten- en fruithandel. De winkel in winkelcentrum De Burcht in Breda heeft de toekomst. “De eerste jaren was de groei nog vlak maar naarmate er meer speciaalzaken bijkwamen in het winkelcentrum zijn we harder gegroeid. Goede verszaken versterken elkaar. Het winkelend publiek is op zoek naar speciale producten. Het duurdere verkoopt hier harder dan het goedkopere standaard product. Hiervoor rijden we regelmatig naar Brussel, want Belgen weten wat lekker is!”

De grote omzetbrenger in de winkel is het gemaksassortiment. “Dat is nog altijd groeiende. Onze klanten zijn op zoek naar lekkere dingen waarmee je het thuis gemakkelijk gezellig kunt maken. Die producten kunnen wij allemaal aanbieden. Daarom zijn we druk bezig met het verder uitbreiden van het assortiment. Straks kunnen onze klanten voor het voorafje tot en met het toetje bij ons terecht. We spreken hiermee ook de jongere doelgroep aan. Zij zijn met name op zoek naar gezond gemak.”

De Gezonde Tafel verwijst niet voor niets naar de keuken- of eettafel. Het bijvoeglijk naamwoord gezond is bewust gekozen. Hierdoor wordt duidelijk dat de producten in de winkel allemaal vers zijn bereid met gezonde ingrediënten zonder toevoegingen. “We gaan hierbij altijd uit van onze eigen kracht, onze eigen recepturen. Daardoor kunnen we iets extra’s brengen.”

De naam van de winkel houdt ook de Eestermans zelf scherp. “Er schuilt één groot gevaar voor onze onderneming. Klanten beoordelen ons pas aan hun eigen keuken- of eettafel. Je kunt dus nog zo’n mooie winkel hebben met heel vriendelijk en attent personeel, dat is ook belangrijk maar daar draait het uiteindelijk niet om. Het allerbelangrijkste is dat onze producten van goede kwaliteit én heel erg lekker zijn. Want als je niet lekker en goed bent, is alles te duur.”

Corona heeft bij De Gezonde Tafel voor een upgrade gezorgd. De extra toeloop van klanten is goed te managen. De verbouwing die al voor corona was uitgedacht bleek een groot voordeel bij het veilig boodschappen doen. Tijdens de laatste verbouwing werd een extra ingang en een verkoopeiland gecreëerd. “De verbouwing hebben we gedaan om klanten meer ruimte te geven en rust in de winkel te creëren. We hebben een zelfbedieningszaak en regelmatig ontstonden er opstoppingen bij de kassa die we hiermee konden voorkomen. Toen corona uitbrak, hebben we éénrichtingsverkeer in de winkel ingesteld en dat werkt in deze tijden ideaal.”

Bij de laatste verbouwing werd een extra koelmeubel toegevoegd. “We hebben hiervoor de Belgische firma Lemmens in de arm genomen. Voor ons is het belangrijk dat het product zelf tot hun recht komt en dat de producten gemakkelijk te bereiken zijn voor de klanten”, besluit Marc die de volgende verbouwing van de winkel al heeft gepland om nog verder uit te breiden in gemak.

Voor meer informatie:
De Gezonde Tafel
Marc Eestermans
De Burcht 7a
4834 HE Breda (IJpelaar)

T: (076) 560 25 69
info@degezondetafel.nl 
Facebook De Gezonde Tafel