Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Interview met organisator Renzo Piraccini

Macfrut Digital: bedrijfsmodules uitverkocht – verkoop voor kopers en bezoekers nu gestart

Alle 530 modules die beschikbaar zijn voor bedrijven om deel te nemen aan Macfrut Digital (8-10 september 2020), de eerste digitale groenten- en fruitbeurs, georganiseerd door Cesena Fiera in plaats van het traditionele evenement in Rimini, zijn aangekocht. We praten met president Renzo Piraccini over de organisatie in de aanloop naar het nieuwe evenement.

Wat is tot op heden (21 augustus 2020) de stand van zaken?
Renzo Piraccini: "Alle 530 bedrijfsmodules zijn uitverkocht, in totaal hebben 400 exposanten deze modules gereserveerd. Ook het aantal kopers laten goede cijfers zien: tot nu toe verwachten we 600 kopers. We werken nu aan de bezoekers die zich moeten registreren: hiervoor geldt een maximum aantal van 30.000 bezoekers."

Maar wat kunnen we verwachten van deze digitale beurs, hoe verloopt deze?
"Er zijn twee verschillende niveaus, een voor kopers en een voor bezoekers. De kopers, waarvan 70% buitenlanders, hebben een eigen ontmoetingsplaats met de bedrijven. Het is een programmeerwerk dat door onze medewerkers wordt uitgevoerd, zodat de agenda's en de specifieke belangen van kopers en bedrijven met elkaar in overeenstemming worden gebracht. Het andere aspect betreft de professionele bezoekers: zoals bij een traditionele beurs komt de bezoeker binnen, bekijkt hij de stands, dat wil nu zeggen de bedrijfsvideo’s, en als hij geïnteresseerd is gaat hij in realtime in digitaal gesprek met het bedrijf om zaken te doen."

Renzo Piraccini, voorzitter van Cesena Fiera

Bent u als Cesena Fiera tevreden met deze keuze?
"We hebben in zekere zin een risico genomen, omdat we een totaal nieuwe weg voor onze sector hebben moeten inslaan. En de feiten onderstrepen onze juiste keuze: de aanmeldingen hebben onze verwachtingen overtroffen, we voelen ons pioniers."

Is dit de toekomst van beurzen?
"Dit is een aspect van de toekomst en we zijn er trots op dat we daarop hebben geanticipeerd. Uiteraard hopen we allemaal snel terug te kunnen keren naar de reguliere beurzen waar mensen fysiek naar toe kunnen gaan, maar in de tussentijd werkt dit alternatief wel. Het is geen marktplaats, maar wel een echte manier om elkaar te ontmoeten en zaken te doen. De exposerende bedrijven hebben dit begrepen en dit blijkt uit de kwaliteit van de video's: in 58 seconden worden de sterke punten uitgelegd en de geïnteresseerden begrijpen of het bedrijf geschikt is voor hen of niet."

Voor een beursorganisatie is de opbrengst echter lager dan voor een traditioneel evenement.
"We kunnen niet stilstaan, we kunnen hooguit anticiperen op wat er komen gaat en er kan zoveel mogelijk voordeel uit worden gehaald. We waren niet bang en de bedrijven hebben dat begrepen. De kosten-batenverhouding is allemaal in het voordeel van de bedrijven, maar zoals iedereen snapt, als bedrijven goede zaken doen, is het de hele AGF-sector, de hele toeleveringsketen, die de voordelen daarvan zal ervaren. Het is noodzakelijk om een brede visie op de sector te hebben en je niet te laten beperken tot de eigen kleine moestuin. Aan de andere kant is het doel van een beurs om te fungeren als een vliegwiel voor bedrijven. Daarin hopen wij te slagen."

Publicatiedatum: