Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Jacinto Trigo - Compac

"Onze klanten vragen ons vaak welke praktijken elders ter wereld voorkomen"

TOMRA Food heeft onlangs een nieuw regionaal hoofdkantoor geopend in de Chileense hoofdstad Santiago. Het nieuwe gebouw herbergt kantoorruimten, een vergaderzaal, een opslag voor reserveonderdelen en een test- en demonstratieruimte die dienst doet als Customer Experience Center en Regional Training Hub. De nieuwe faciliteit draagt eraan bij dat TOMRA Food en haar twee zusterbedrijven, Compac en BBC Technologies, hun aanwezigheid in deze regio verder uit kunnen breiden.  

"Het grootste voordeel is nabijheid tot de klant, die immers centraal staat in onze strategie," legt Jacinto Trigo uit, regiomanager voor Latijns-Amerika bij Compac. "We willen dichtbij onze klanten zijn omdat dit de enige manier is om een zo volledig mogelijk beeld te krijgen van de uitdagingen waar zij mee te maken hebben. Dit stelt ons in staat om een hoge mate van klanttevredenheid te behalen, wat één van onze kernwaarden is. Als we een goed inzicht in hun behoeften hebben, dan kunnen we de technologie leveren die de beste waarde biedt voor hun producten. Nabijheid biedt ons daarnaast de mogelijkheid om snel reserveonderdelen te kunnen leveren, evenals ondersteuning door onze deskundige technici."

Het bedrijf beschikt in Latijns-Amerika over een groot klantenbestand aan TOMRA-installaties, dat zich steeds verder uitbreidt dankzij de groeiende vraag naar premium AGF op zowel lokale als exportmarkten. Volgens Jacinto is TOMRA de voorkeurspartner voor telers en verpakkers die optimaal willen profiteren van deze kans.  

"Chili is in Latijns-Amerika het land dat het hoogste aantal installaties telt en hier is het ook het grootste team van TOMRA gevestigd. Om zo dicht mogelijk in de buurt van onze klanten te zijn, besloten we om ons hoofdkantoor in dit land te vestigen en verder te investeren in het opzetten van lokale teams op markten zoals Brazilië, Peru en Mexico. Het aantal installaties neemt in heel Latijns-Amerika toe en we willen onze klanten zo goed mogelijk van dienst kunnen zijn. Doordat we ons in de nabijheid van de klant bevinden, zijn we in staat om een hoge mate van klanttevredenheid te bereiken."

In deze ongekende tijd moeten we samenwerken, voor elkaar zorgen  en dicht bij onze klanten blijven. "We werken volgens drie basisprincipes: het naleven van lokale regelgeving en -aanbevelingen, het minimaliseren van risico's voor individuen en bedrijven en het garanderen van de bedrijfscontinuïteit en -duurzaamheid. Sinds de uitbraak in januari houdt TOMRA zich actief bezig met het managen van de problemen rondom Covid-19.

"We zijn in de meeste regio's overgestapt op een thuiswerksituatie. Verder hebben we bezoeken beperkt en mogen er uitsluitend nog strikt noodzakelijke reizen of reizen met een laag risico worden gemaakt. Om onze uitstekende dienstverlening op peil te houden, hebben we extra vaart gezet achter de ontwikkeling van technische ondersteuning en trainingsprogramma op afstand, zaken waar we al aan werkten."

Klanten komen naar TOMRA voor advies over de manieren waarop ze hun pakstations het best kunnen reorganiseren om aan de social distancing-eisen te kunnen voldoen. Dankzij haar wereldwijde aanwezigheid en het feit dat zij zich in de nabijheid van klanten bevindt, heeft TOMRA een goed beeld van de beste praktijken bij verpakkingsprocessen. 

"Onze klanten vragen ons regelmatig naar de praktijken die we elders ter wereld zien en in sommige gevallen hebben we klanten benaderd om hun ervaringen met anderen te delen. In de voedselverwerkende sector speelt TOMRA een belangrijke rol bij het leveren van de essentiële elementen in het leven. In deze moeilijke tijd moeten we er alles aan doen om de leveringsketen op peil te houden."

 

Voor meer informatie:

Jacinto Trigo
Tomra/ Compac
Tel: +56 956 673 451 
jacinto.trigo@tomra.com 
https://www.compacsort.com/ 
https://www.tomra.com/en/sorting/food  

Publicatiedatum: