Ahold Delhaize en ING lanceren samen eigen betaalmethode

Supermarktconcern Ahold Delhaize en ING werken samen aan de ontwikkeling van een digitale betaalpas voor online boodschappen. Vandaag wordt deze nieuwe betaalpas gelanceerd, schrijft het Financieel Dagblad op haar website. 

De betaalpas is gericht op consumenten die vaak boodschappen doen bij dezelfde (web)winkel en daarbij niet steeds hun gegevens achter willen laten en vormt daarmee een alternatief voor Apple Pay en Paypal. ING laat weten dat het in Nederland niet de vervanging van IDeal zal betekenen. 

Door bij deze nieuwe betaalpas gebruik te maken van zogenaamde 'tokens' zou het betaalverkeer ook veiliger moeten zijn. Winkels krijgen dan van de bank een uniek nummer dat gebonden is aan de klant maar zonder bijkomende informatie als bijvoorbeeld een bankrekening. De tokens van ING worden in het vierde kwartaal van dit jaar getest bij een beperkte groep van duizend rekeninghouders. Als die proef slaagt, wordt het systeem breder ingezet. 

Bron: FD

 


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2020

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven