Kanzi-appelen zullen nog maar vier weken in Australische winkels verkrijgbaar zijn. Dit jaar was de Kanzi-oogst kleiner dan gebruikelijk als gevolg van droogte, bosbranden, overstromingen en hagel.
Elisa King, directeur van Horticulture Brand Management Australia, vertelt dat telers er alles aan gedaan hebben om een consistente aanvoer van Kanzi-appelen te garanderen. "Onze telers hebben geweldig werk geleverd door het beschikbare fruit te koesteren zodat er vanaf maart een goede aanvoer van Kanzi-appelen was," aldus King.
“Het seizoen zal wel eerder eindigen dan verwacht omdat de oogst kleiner is. In Western Australia is de oogst al achter de rug maar sommige staten zullen nog tot half september Kanzi-appelen kunnen leveren."
Horticulture Brand Management Australia (HBMA) is een nieuw verticaal geïntegreerd bedrijf dat wordt gevormd door de vijf meest toonaangevende telers in Australië: N&A, 9 Mile Fresh, Newton Orchards, Ceravolo Orchards Flavells Fruit Sales.
HMBA coördineert de teelt, het verpakken en de marketing van Kanzi-appelen in Australië.
Voor meer informatie:
Elisa King
HMBA
+61 403 378888
elisa@hortbma.com.au