Albert Heijn doneert € 50.000 in de vorm van groenten- en fruit-cadeaubonnen aan partner LINDA.foundation. Deze waardebonnen gaan naar meer dan 1.000 gezinnen die wel een steuntje in de rug kunnen gebruiken. Zij kunnen hiermee extra groenten en fruit naar keuze kopen. Het geld werd opgehaald met de liefdevolle ‘frambozenactie’. In de week van 6 juli ging van elk verkocht bakje frambozen een deel van de opbrengst naar LINDA.foundation.
Marit van Egmond, CEO van Albert Heijn: "Albert Heijn wil beter eten toegankelijk maken voor iedereen: gezond, vers en gevarieerd met lekker veel groenten en fruit. Met de cadeaubonnen willen wij gezinnen die het financieel iets moeilijker hebben, hiermee helpen. Bijvoorbeeld om zo extra te kunnen genieten van lekkere verse aardbeien, appelen, sperziebonen of broccoli."
Linda de Mol: "LINDA.foundation maakt voor veel gezinnen in Nederland een groot verschil. Daarvoor zijn we afhankelijk van partners en donateurs. Ik ben dan ook ontzettend blij met dit liefdevolle gebaar van onze partner Albert Heijn. Een volle fruitschaal en een gevulde groentenlade is niet voor iedereen vanzelfsprekend, heel fijn om dit voor hen te kunnen doen."
Albert Heijn en LINDA.foundation
Albert Heijn is vanaf het allereerste begin in 2013 al partner van LINDA.foundation. De stichting van Linda de Mol geeft arme gezinnen met kinderen een steuntje in de rug en kweekt meer begrip voor de (vaak verborgen) armoede in Nederland. Albert Heijn levert een structurele bijdrage aan de stichting voor de aanschaf van de cadeaukaarten voor boodschappen.