Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Voorstelling van de afdeling Sales & Marketing

Nieuwe organisatiestructuur BelOrta

De afdeling Sales & Marketing onder leiding van Jo Lambrecht is gericht op het vermarkten van onze producten, zonder daarbij product, productie en producenten uit het oog te verliezen, meldt BelOrta News nr 2.

Key-accountmanagement, ofwel het beheer en opvolging van een aantal strategisch belangrijke klanten, moet ervoor zorgen dat het potentieel van deze klanten optimaal ingevuld geraakt, de noden en behoeftes gedetecteerd worden en dat er indien opportuun strategische partnerships gesloten worden. Key-accountmanagement is gekoppeld aan en gebaseerd op productplannen die in samenwerking met de divisies Groenten en Fruit per product opgemaakt worden. Het keyaccountmanagement wordt daarom uitgevoerd door verschillende commerciële medewerkers onder leiding van de divisiehoofden Verkoop. Dit zijn Miguel Demaeght voor het zacht- en steenfruit, Laurent De Smedt voor het hardfruit, Maarten Verhaegen voor vruchtgroenten en Benny Cuypers voor vollegrondsgroenten en bladgewassen.

Een optimale vermarkting betekent ook dat we constant op zoek gaan naar vernieuwing. Business development, met name marktontwikkeling en productontwikkeling, is op dat vlak een kerndomein. In het kader van marktontwikkeling proberen we constant te monitoren wat er leeft in de verschillende markten in binnen- en buitenland. We gaan op zoek naar opportuniteiten en ontwikkelen
deze op actieve wijze.

Product- en marktontwikkeling
Als we over productontwikkeling spreken, hebben we het niet enkel over de introductie van nieuwe types groenten en fruit, maar ook over het aanbieden van onze bestaande soorten in de meest recente en door de markt gewenste concepten en verpakkingen. De recente ontwikkelingen in de zoektocht naar plasticloze verpakkingen is daar een voorbeeld van. Zowel product- als marktontwikkeling wordt aangestuurd door de divisiehoofden Verkoop, het divisiehoofd Marketing en de verantwoordelijke Verpakkingen en Inpakmaterialen.

De afdeling Marketing & Externe Communicatie, aangestuurd door Glenn Sebregts, Divisiehoofd Marketing, formuleert het BelOrta promotiebeleid. Onze marketingstrategie is erop gericht een betere verkoop van BelOrta producten in het binnen- en buitenland te creëren en zo een betere prijs na te streven voor elke BelOrta producent. Dit objectief wordt, zowel wat merkbekendheid als merkvoorkeur betreft, nagestreefd doorheen de verdere uitbouw van het BelOrta consumentenmerk aan de hand van een 360° marketingmix.

De afdeling Verpakkingen en Inpakmaterialen onder leiding van Dirk Verheyden zorgt er steevast voor dat de juiste hoeveelheid ten allen tijde ter beschikking staat van onze producenten. Naast de organisatie van de operationele werking, behoort ook het de aankoop van verpakkingsmaterialen tot de opdracht van de marketingafdeling. Zoals eerder aangegeven, is deze afdeling ook nauw betrokken bij productontwikkeling.

Afdeling bio
Aangezien heel wat klanten en markten zowel groenten als fruit afnemen zorgt de afdeling Sales & Marketing voor een continue informatie-uitwisseling tussen deze twee divisies. Heel wat domeinen binnen Sales & Marketing overlappen beide productgroepen. Zo ook de afdeling bio. Deze afdeling onder leiding van Sander De Proost is verantwoordelijk voor de gehele bio-werking binnen BelOrta. Naast het commerciële luik volgt deze afdeling ook andere domeinen zoals kwaliteit, productbeleid, logistiek en administratie mee op.

Het uitgebreide BelOrta ecosysteem bestaat uit meer dan 1.000 producenten, 500 klanten, 400 medewerkers en tal van leveranciers. Om ook de voeling te houden met andere externe belanghebbenden (internationale organisaties, ambassades, overheden…) is Public Relations & Affairs van wezenlijk belang. Deze brede functie wordt ingevuld door een aantal BelOrta-medewerkers, elk op hun veld van expertise.

De verschillende kerntaken van de afdeling Sales & Marketing zijn sedert jaar en dag een integraal deel van de dagelijkse werking bij BelOrta. Doorheen de opzet van een aparte divisie wordt het belang van deze activiteiten voor u, onze producenten, benadrukt.

Bron: BelOrta News nr 2

Voor meer informatie:
BelOrta
Mechelsesteenweg 120
2860 Sint-Katelijne-Waver 
T +32 (0)15 565 331
info@belorta.be  
www.belorta.be   

Publicatiedatum: