Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Fresh Del Monte wil met stickers duurzaamheidsinspanningen tonen

Del Monte Europe heeft een nieuwe manier gevonden om haar voortdurende inspanningen op het gebied van duurzame teelt en ter bescherming van de biodiversiteit aan de klant te communiceren: via info op hun ananaslabels of bananenstickers.

In februari 2020 zijn de Del Monte Gold-ananaslabels herontworpen om info te kunnen bieden over 6 verschillende duurzaamheidsaspecten in het kader van de bedrijfsprogramma's voor maatschappelijk verantwoord ondernemen die moeten bijdragen aan ‘a Better World Tomorrow’. De info geeft statistieken over onder andere de bescherming van natuurreservaten, recyclinginitiatieven, verantwoorde teelt en beursprogramma's in lokale gemeenschappen.



Daarnaast heeft Fresh Del Monte Europe de standaard PLU- en barcodes op de bananenstickers vervangen door een speciale QR-code die klanten doorverwijst naar de CSR-pagina op de website van het bedrijf. Hier vindt de consument info over de initiatieven van de onderneming op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen en over de milieudoelstellingen die het bedrijf zich voor de komende jaren ten doel heeft gesteld. De bananenstickers tonen ook de certificeringen die de teeltbedrijven hebben behaald, zoals certificeringen voor een duurzame en CO2-neutrale teelt verleend door SCS Global Services in Costa Rica en Rain Forest Alliance in Guatemala. Deze stickers worden de komende weken in heel Europa gelanceerd.

"Met dit nieuwe initiatief richt Fresh Del Monte Europe zich rechtstreeks tot de consument, zodat wie ananas, bananen of andere Del Monte-merkproducten koopt, weet dat ze van een organisatie afkomstig zijn die zich sterk inzet voor een duurzame toekomst", zo zegt Thierry Montange, directeur marketing bij Del Monte Europe.

Voor meer informatie:
Tala Nasr
Del Monte Europe
Tel.: +31 105242222
www.freshdelmonte.com
www.delmonteeurope.com

Publicatiedatum: