Del Monte Europe heeft een nieuwe manier gevonden om haar voortdurende inspanningen op het gebied van duurzame teelt en ter bescherming van de biodiversiteit aan de klant te communiceren: via info op hun ananaslabels of bananenstickers.
In februari 2020 zijn de Del Monte Gold-ananaslabels herontworpen om info te kunnen bieden over 6 verschillende duurzaamheidsaspecten in het kader van de bedrijfsprogramma's voor maatschappelijk verantwoord ondernemen die moeten bijdragen aan ‘a Better World Tomorrow’. De info geeft statistieken over onder andere de bescherming van natuurreservaten, recyclinginitiatieven, verantwoorde teelt en beursprogramma's in lokale gemeenschappen.
Daarnaast heeft Fresh Del Monte Europe de standaard PLU- en barcodes op de bananenstickers vervangen door een speciale QR-code die klanten doorverwijst naar de CSR-pagina op de website van het bedrijf. Hier vindt de consument info over de initiatieven van de onderneming op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen en over de milieudoelstellingen die het bedrijf zich voor de komende jaren ten doel heeft gesteld. De bananenstickers tonen ook de certificeringen die de teeltbedrijven hebben behaald, zoals certificeringen voor een duurzame en CO2-neutrale teelt verleend door SCS Global Services in Costa Rica en Rain Forest Alliance in Guatemala. Deze stickers worden de komende weken in heel Europa gelanceerd.
"Met dit nieuwe initiatief richt Fresh Del Monte Europe zich rechtstreeks tot de consument, zodat wie ananas, bananen of andere Del Monte-merkproducten koopt, weet dat ze van een organisatie afkomstig zijn die zich sterk inzet voor een duurzame toekomst", zo zegt Thierry Montange, directeur marketing bij Del Monte Europe.
Voor meer informatie:
Tala Nasr
Del Monte Europe
Tel.: +31 105242222
www.freshdelmonte.com
www.delmonteeurope.com