Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Roy Peters (Sous Fresh) over impact van Corona:

"We zijn nog altijd een gezond bedrijf"

Tholen - Met een focus op de Duitstalige foodservice zat Sous Fresh uit Venlo de afgelopen maanden in de hoek waar de klappen vielen. "We zitten nu op een omzet van zo'n 70% bij onze foodservice-klanten", vertelt commercieel directeur Roy Peters. "Ik verwacht ook niet dat dit aandeel dit jaar nog veel gaat stijgen, aangezien ik de maatregelen niet direct versoepeld zie worden."

"Gelukkig hebben wij deels ons omzetverlies kunnen compenseren bij andere kanalen. Onze roots als totaalleverancier in het groothandelskanaal heeft daar zeker aan bijgedragen. Die mogelijkheid hadden de telers van typische horecaproducten niet. Voor veel van die telers en specifieke foodservice leveranciers zijn de gevolgen nog altijd erg groot. Wij hebben een loods, vrachtwagens en artikelnummers en kunnen daarmee in de basis iedereen beleveren", zo telt Roy zijn zegeningen.


Roy Peters

Focus op gastronomie
"Onze focus zal niet veranderen. Die ligt op de gastronomie en daar ligt ook onze kracht. Daarvoor hebben we ook zo'n breed assortiment. We hebben die kracht ingezet om op andere markten te groeien en dat is deels ook zeker gelukt", vervolgt Roy. "We zijn geen andere producten gaan verkopen, maar hebben zeker de eerste weken wel meer op het basisassortiment geleund. Naar specialties als cressen en exoten was of geen vraag of er waren geen binnenkomsten."

"Die producten zijn de afgelopen maand wel juist aangetrokken. Persoonlijk vond ik dat na de openstelling van de horeca de opstart nog erg langzaam op gang kwam. Vervolgens zag je wel dat het elke week een beetje aantrok, maar pas de laatste maand is het echt weer behoorlijk aangetrokken. Het huidige aandeel van 70% bij de foodservice was ook wat we in mei hadden voorspeld. Alleen verwacht ik nu ook niet dat we dit jaar weer terug op 100% komen."

"Om die reden hebben we ook goed naar onze kostenstructuur gekeken. Gelukkig hebben we geen vast personeel hoeven te ontslaan, maar we ontkwamen er niet aan om enkele tijdelijke contracten niet te verlengen. Ik ben wel apetrots op ons team hoe flexibel en weerbaar ze zich hebben getoond."

Horizon verbreden
"Ik ben blij hoe we deze periode zijn doorgekomen. We hebben snel geschakeld en zijn nu nog steeds een gezond bedrijf. Het snijden in de kosten en het zoeken naar nieuwe omzet heeft daar zeker aan bijgedragen. Het vereiste wel wat ondernemerschap om de boel in beweging te krijgen. Alles wat we de afgelopen jaren aan innovatie en marktontwikkeling hebben gedaan, was gericht op de gastronomie. Nu moesten we onze horizon verbreden en kijken waar er elders kansen lagen."

Voor meer informatie:
Roy Peters
Sous Fresh
Venrayseweg 122a
5928 RH Venlo
Tel: 077 32 30 235
r.peters@sousfresh.com 
www.sousfresh.com