Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Gezamenlijke aanpak om snelle ontwikkeling op de Chinese markt aan te pakken

Dole en Zespri tekenen strategische samenwerkingsovereenkomst in China

Op 14 juli 2020 ondertekenden Zespri, de fameuze kiwileverancier en -distributeur, en Dole, het internationaal gerenommeerde groenten- en fruitmerk, een strategische samenwerkingsovereenkomst in Shanghai. Dit betekent dat Dole de officiële Zespri-distributeur op de Chinese markt is geworden. Hierdoor zal de gemeenschappelijke ontwikkeling op de Chinese markt worden versneld.

Terry Chan, algemeen directeur van Dole China en Michael Jiang, algemeen directeur van Zespri Greater China, ondertekenden de strategische samenwerkingsovereenkomst

"Wij zijn erg blij met deze strategische samenwerking met Zespri," zei Terry Chan, algemeen directeur van Dole China. "Zespri is een wereldberoemde kiwiteler en -distributeur wiens producten populair zijn bij de consument. De hoge kwaliteitseisen van Zespri vallen samen met het kernconcept van Dole 'Kwaliteit is de basis van onze reputatie' en 'Dole Sunshine For All'."

"Dole heeft momenteel 12 distributiecentra in Shanghai, Beijing, Dongguan, Shenyang, Zhengzhou, Xiamen, Xi'an, Qingdao, Chongqing, Chengdu, Wuhan en Kunming, waar meer dan 90 artikelen uit 17 landen worden gedistribueerd. Alle Dole-distributiecentra zijn uitgerust met geavanceerde apparatuur, zoals voorkoeling, opslag, geautomatiseerde rijpingsfaciliteiten, enz. Door wetenschappelijke controle en rijke ervaring in het rijpen van kiwi’s, opslag en logistiek kunnen onze distributiecentra de uitstekende kwaliteit van Zespri kiwi's beschermen."

Dole distributiecentrum in Shanghai

Michael Jiang, algemeen directeur van Zespri Greater China, voegt toe: "Dole is de wereldberoemde groenten- en fruitleverancier en -distributeur die veel ervaring heeft in de distributie, verpakking en opslag van fruit. Wij zijn van mening dat Dole een sterke impuls zal geven aan de omzetgroei van Zespri kiwi’s op de Chinese markt en anderzijds zal Zespri helpen om de marktstructuur te intensiveren." Zespri werd in 1997 opgericht en hun kiwi's worden in meer dan 50 landen over de hele wereld verkocht. In het seizoen 2020 is Zespri van plan om ongeveer 155 miljoen standaard kartons (gelijk aan 600.000 ton) hoogwaardige kiwi’s te leveren aan consumenten over de hele wereld."

Zespri kiwiboomgaard

China is als de grootste markt van Zespri altijd al de topprioriteit geweest voor de ontwikkeling van de activiteiten van het bedrijf. Op dit moment heeft Zespri nog steeds een enorm marktpotentieel in China. Dole is al meer dan 20 jaar actief op de Chinese markt en heeft uitgebreide operationele ervaring in het beheer van verkoopkanalen. Op dit moment heeft Dole meer dan 1900 zakelijke klanten, waaronder 12 nationale supermarkten, 35 bekende lokale supermarkten en 32 vaste klanten in de fruitketen in meer dan 190 steden.

Zespri hoopt dat het bedrijf door de samenwerking met Dole de ontwikkelingsmogelijkheden van de verschillende afzetkanalen zal blijven onderzoeken, de operationele efficiëntie zal verbeteren en kwalitatief hoogstaande diensten zal blijven leveren aan de klanten.

Zespri kiwi's worden nu verkocht bij Wal-Mart

De samenwerking is officieel van start gegaan. Naar verluidt heeft de eerste partij Zespri kiwi's na een snelle technische communicatie minder dan een week nodig gehad om in het distributiecentrum in Dole Shanghai te rijpen, waarna het fruit in de supermarkt te koop werd aangeboden. De Zespri kiwi's, die door Dole worden geëxploiteerd, zijn nu in 89 winkels van Wal-Mart te koop.

De nieuwe logo's van Zespri en Dole

Toevallig hebben beide merken hun merk dit jaar vernieuwd en een nieuw logo en imago geïntroduceerd. De twee partijen zullen nieuwe afzetkanalen opzetten, waaronder gemakswinkels, en door middel van samenwerking nieuwe businesskanalen voor vers gesneden kiwi's verkennen. Beide partijen zullen de behoeften van de consument blijven identificeren en zullen kiwi's naar meer consumentendomeinen, zoals restaurants en drankwinkels, blijven brengen, en zullen samenwerken om meer Chinese consumenten een gezonde, kwalitatief hoogstaande kiwi-ervaring aan te bieden.

Enkele Dole en Zespri producten

Publicatiedatum: