Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Ortofrutta Mele, Italië:

Europese markten laten Italiaanse druiven links liggen

Het Italiaanse druivenseizoen wordt dit jaar anders dan anders, want de pandemie zorgde ervoor dat veel Europese detailhandelaren de voorkeur gaven aan lokale gewassen in plaats van geïmporteerde. Dit belemmerde de afzet van een aantal seizoensgebonden Italiaanse gewassen.

Michele Sodano van Ortofrutta Mele uit Campanië vertelt hierover. “Er is een overaanbod ontstaan, omdat Europese retailers voorzichtig waren met aankopen. Veel kleine telers hebben daarom hun gewassen proberen af te zetten op een markt die reeds verzadigd was en dat drukte de prijzen.”

“Wij hebben te maken met een algemene prijsdaling, maar toch slagen we erin om goede prijzen te krijgen dankzij het werk dat wij de afgelopen tien jaar hebben geleverd. Ortofrutta Mele heeft een trouwe Italiaanse klantenkring, die bereid is om meer te betalen voor een gewas van hoge kwaliteit. Ons logo met het kleine bijtje is het handelsmerk dat ons aanbod op de markten altijd onderscheidt.”

Michele Sodano

Michele Sodano is half juni gestart met het selecteren van de beste Victoria-druiven die worden geteeld op Sicilië. “Deze telers vertrouwen erop dat Ortofrutta Mele de beste prijs kan krijgen op de markt van premium gewassen.”

Het seizoen van de vroege Siciliaanse druiven zal nog een aantal weken aanhouden met een verwachte opbrengst van 1.000 ton. Daarna zullen de Victoria-druiven uit Apulië op de markt worden gebracht om het seizoen voort te zetten.

“Ons logo bestaat al tien jaar en om dit te vieren, hebben wij besloten om een QR-code te introduceren, die de consument voorziet van extra informatie. Daarnaast hebben we ook een korte video gemaakt samen met een Siciliaanse filmmaker, waarin we onze bedrijfsvisie uitleggen en waarmee we een kijkje geven in onze dagelijkse bezigheden.”

“Dankzij ons eigen wagenpark van gekoelde vrachtwagens kent Ortofrutta Mele geen logistieke problemen. De vrachtwagens zijn voorzien van het logo en afbeeldingen,” besluit Michele Sodano. 

Voor meer informatie:
Michele Sodano
Ortofrutta di Mele Carmela sas

Via Orlando 29
80049 Somma Vesuviana (NA) - Italië
+39 333 3367869
ortofruttamele2018@gmail.com 

Publicatiedatum: