Patatas Meléndez

De Spaanse aardappelsector lift mee op de nieuwste trends

De Spaanse aardappelsector laat zich leiden door de wensen van de consument. Zo zijn de verpakkingsformaten gaandeweg aangepast aan de verkleining van de gemiddelde gezinssamenstelling en wordt er meer ingezet op kwaliteitsvollere producten, zo legt Juan Manuel Coello uit, operationeel manager van Patatas Meléndez. “We hebben ook veel meer oog voor aspecten zoals het gebruiksgemak, de gezonde eigenschappen van de aardappel en de duurzaamheid van de teelt.”

Om in te spelen op de nieuwste trends, is het R&D-beleid van het bedrijf specifiek gericht op enkele duidelijk gedefinieerde doelen. De ontwikkeling van nieuwe producten en de diversificatie van de activiteiten van het bedrijf zelf zijn twee belangrijke factoren. Een mooi voorbeeld daarvan is de zoete aardappel en hoe die op de markt wordt gebracht. De zoete aardappel betekent trouwens ook een extra alternatief voor de telers die voor Patatas Meléndez werken.

Naast de traditionele rassen die goed gedijen in de regio Castilla y León en in de rest van Spanje, waarmee Patatas Meléndez de consument het hele jaar door van aardappelen kan voorzien, heeft het bedrijf ook rassen in het assortiment die een hoge culinaire kwaliteit bieden, zoals de Agria-aardappel.

Online verkoop
Meeliftend op de nieuwste trends heeft Patatas Meléndez zijn afzetkanalen uitgebreid met de online verkoop. “We zijn al sinds  enkele jaren actief op die markt via twee lijnen", zegt Juan Manuel Coello. "Zo hebben we onze eigen website die we non-stop verder blijven ontwikkelen, moderniseren en updaten en bieden we onze producten ook aan op grote platforms zoals Amazon.”

Bron: agronewscastillayleon.com


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2020

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven