Fratelli Bucciero, Italië

Nieuwe aardappelseizoen met goede volumes en prijzen dankzij innovatieve teelttechnieken

Het seizoen voor nieuwe aardappelen in de regio Campania, Italië, gaat nu de laatste fase in met een bevredigende balans wat betreft kwaliteit, opbrengst en prijs. Innovatieve teelttechnieken en de daarmee gepaard gaande investeringen hebben de telers meer opgeleverd dan aanvankelijk verwacht.

"De markt van de nieuwe aardappelen krijgt een ander imago," zegt Vincenzo Bucciero, commercieel directeur van Fratelli Bucciero. "En dat is wel interessant voor een sector die erom bekend staat niet te veel te willen veranderen. Toch is het dankzij de moed van de telers, die de weg van de innovatie hebben ingeslagen, dat er nu wel iets lijkt te veranderen."

"Het product is van een opmerkelijke kwaliteit, de opbrengsten zijn optimaal en vooral in de laatste weken van het seizoen, toen het veel warmer werd, hebben de knollen goed stand gehouden met een goede marktprijs als gevolg. Zeer sterke zonnestraling in combinatie met hoge temperaturen brengen de plant zelf vaak in gevaar, is onze ervaring. Maar daar is nu geen sprake van."

Patati' is het commerciële merk van Fratelli Bucciero, het bedrijf dat in de jaren zeventig is opgericht en gevestigd is in Maddaloni in de provincie Caserta dat een breed scala aan groenten en fruit teelt, koopt en afzet, waaronder aardappelen, uien en knoflook. In de loop der jaren heeft het bedrijf het tekort aan binnenlands product kunnen opvangen met de invoer van ongeveer 70% van de volumes, voornamelijk uit Frankrijk, Duitsland en Nederland.

De vele aangeboden soorten variëren van witte of gele aardappelen tot rode aardappelen met de extra mogelijkheid om ze rauw of gewassen te bestellen.

"Het doel is om te groeien en zo goed mogelijk in te spelen op de behoeften van de distributie en de consument, maar vooral om te werken aan hoeveelheden om de afzet van Italiaanse producten te vergroten," zegt Vincenzo. "In die zin werken wij aan een investeringsplan om de teelt te verdubbelen en te moderniseren in samenwerking met aardappelconserverings- en -verpakkingsbedrijven."

Het merk is strategisch gericht op het vergroten van het potentieel van de interne markt en de resultaten zijn tastbaar. "Aan het einde van de maand gaan wij de nieuwe Avezzano-aardappel op de markt brengen, die zowel qua opbrengst als kwaliteit veelbelovend is. Dan beginnen wij met het product uit Frankrijk, dat over een paar weken klaar zal zijn."

De producten van het merk Patati' worden op de markt gebracht bij de belangrijkste Italiaanse grootwinkelbedrijven en op de algemene markten, met name in Zuid-Italië. "Zeker op de markten maken wij met Patati' het verschil, omdat we de consument een product garanderen dat bij de oorsprong is geselecteerd en het hele jaar dezelfde goede kwaliteit biedt, ook al komt het uit verschillende teeltgebieden," besluit Vincenzo.

Voor meer informatie:
Vincenzo Bucciero
F.lli Bucciero Srl
Via Georges Claude, 28
81100 Caserta (EG) - Italië
+39 823 403 043
info@fratellibucciero.it
www.patatibyfratellibucciero.it


Publicatiedatum:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2020

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven